سرویس معماری هنرآنلاین: در ادامه سلسله برنامه‌های پلتفرم 28، نمایش یک خانه: برش دوم با تمرکز بر عکاسی اجرا می‌شود.

در تعریف این رویداد آمده است: نمایش گردان‌های این مجموعه در تعریف از فصل چهارم می‌نویسند: ... در سال‌های پس از جنگ جهانى دوم در ایران روزنامه‌ها مطالب را با عکس منتشر می‌کردند. امکان چاپ عکس در اندازه‌های گوناگون به وجود آمد. دولت وقت آمریکا با اجراى برنامه اصل چهار، مدرن شدن جامعه ایران را سرعت می‌بخشید. علاقه‌مندان به عکاسى به نسبت قدرت خریدشان دوربینى براى خود فراهم می‌کردند. هم زمان با ورود لوازم مدرن مانند رادیو، تلویزیون و دیگر وسایل رفاهی، رفتارها و عادات مردم در حال دگرگونی بود. در دهه ١٣٢٠ به تدریج ژست مردم جلوى دوربین از حالت‌های کلاسیک به فرم‌های راحت‌تری تغییر کرد. هر کس به سلیقه و روحیه خود خلاقیتى را جلوی دوربین تجربه می‌کرد و تصویرى می‌ساخت که تشنه دیدنش بود.

حالا سال ١٣٣٦ و وقت ساخت آن خانه براى یک خانواده چهار نفرِ است. پدر با علاقه به عکاسى و آگاهى از اهمیت مستند نگارى، ثبت روند ساخت خانه را از عکاس درخواست کرد. در چهل و یک فریم مراحل به صورت سیاه و سفید با دوربین قطع متوسط و پس از پایان ساخت، داخل خانه با استفاده از اسلاید۱۳۵  رنگى مستند می‌شود؛ درست همان‌گونه که ناصرالدین شاه به بهانه عکس‌برداری از بناهاى تخت جمشید ایده ثبت نخستین گزارش تصویرى را به ژول ریشار داده بود که به دلایلى نافرجام ماند(۱۲۲۹ه.ش.)...

سوگل کاشانى و ژوبین میراسکندرى، نمایش گردان‌های این برنامه هستند. این فصل از نمایش "یک خانه: برش دوم" در سه جمعه متوالى به نمایش گذاشته می‌شود.

علاقه‌مندان به حضور در این برنامه می‌توانند پس از هماهنگی با شماره تلفن: ٠٩٣٥٦٠٤٠٠٥٥، جمعه، ٢٠ اردیبهشت، از ساعت 16 الی 21 به پلتفرم 28 واقع در میدان هفت‌تیر، خیابان شهید مفتح جنوبى، کوچه‌ى بور‌بور، خیابان خاقانى، پلاک ٢٨، مراجعه کنند.