سرویس معماری هنرآنلاین: در ادامه سلسله برنامه‌های انجمن علمی معماری دانشگاه تهران، ششمین نشست از سلسله نشست‌های "گفتارِ معمار" برگزار می‌شود.

در این نشست که عموماً ابعاد مختلف معماری و زندگی معمارانه مورد بررسی قرار می‌گیرد، شهاب علیدوست؛ معمار و کاندیدای جایزه معمار به عنوان مهمان و سخنران حضور خواهد داشت.

شهاب علیدوست متولد 1361 ، فارغ التحصیل رشته معماری مقطع دکتری از دانشگاه تربیت مدرس تهران است. او فعالیت حرفه‌ای خود را از سال 1383 آغاز و در سال 1387 دفتر معماری علیدوست و همکاران را با همکاری همسرش، سونا افتخار اعظم (متولد 1360 ، فارغ التحصیل رشته معماری مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه سراسری یزد) تأسیس کرد. علیدوست  با نگرشی نو به معماری، تاکنون پروژه‌های بسیاری را در زمینه‌های مسکونی، اداری، تجاری، درمانی و غیره طراحی و اجرا کرده است .

مدنظر قراردادن دیدگاه‌های ژرف و خلاقانه با استفاده از تجزیه و تحلیل موضوعاتی که شامل جزئی‌ترین رویکردها تا کلی‌ترین نظریه‌های معاصر می‌شود،روند اصلی شکل‌گیری پروژه‌های دفتر علیدوست و همکاران را تشکیل می‌دهد که در هر یک از موارد، بدون در نظر گرفتن مقیاس، به دستاوردهایی می‌انجامند که از یک سو جنبه‌های کارکردی و فیزیکی بنا را در برگرفته و از دیگر سو با پاسخی مناسب به نیروها و پتانسیل‌های بالقوه سایت، منجر به خلق اثری متمایز و متعلق به بستر خویش می‌شود.

 حضور در این نشست برای عموم علاقه‌مندان آزاد و رایگان است و متقاضیان می‌توانند یکشنبه، ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸، از ساعت ۱۲ الی ۱۴ به دانشگاه تهران، پردیس هنرهای زیبا، سالن نگارخانه مراجعه کنند.