سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین، مهناز فتاحی نویسنده، محقق و پژوهشگر تاریخ شفاهی، به هنرآنلاین گفت: کتاب خودنوشت خاطراتم که از تولد تا پایان جنگ را دربرمی‌گیرد در مرحله ویراستاری است و توسط انتشارات سوره مهر منتشر خواهد شد.

او با این توضیح که کتاب آغاز و نگاه جدیدی دارد و از زاویه دید شخصی که دوران کودکی، نوجوانی و جوانی را در جنگ گذرانده نوشته شده، افزود: دختر سوم خانواده هستم و کودکی من با جنگ گره خورد؛ وقتی در مقطع پنجم ابتدایی درس می‌خواندم جنگ آغاز شد و تا 18 سالگی‌ام ادامه داشت.

فتاحی با بیان این که سختی‌های جنگ موجب شد تجربیات جدید در زندگی داشته باشم، تصریح کرد: در حقیقت این کتاب نشان می‌دهد هشت فرزند یک خانواده بدون پدر، در بمباران کرمانشاه در شهری مرزی و جنگی، چه روزهای را پشت سر گذاشتند. چگونه از یکدیگر حمایت کردند تا از بمباران حفظ شوند و همدلی که در خانواده وجود داشت در این اثر شرح داده شده است.

او با این توضیح که هنوز عنوانی برای کتاب انتخاب نکرده‌ام، گفت: کتاب خاطراتم 400 صفحه است و به ضمیمه تصویر به چاپ می‌رسد. همچنین تصمیم دارم در دو صفحه روزگار امروز خانواده را شرح دهم.

فتاحی با یادآوری این که در سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب سه عنوان اثر جدید داشت، اضافه کرد: کتاب "قلب کوچک سپهر"، "من عروسک گلهان" و "گم بی" عناوین این کتاب‌ها هستند که توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است. "گم بی" (گم بی در زبان کردی یعنی گمشده) داستانی برای کودک و نوجوانان در ژانر دفاع مقدس است. در کتاب "من عروسک گلهان" نیز به ماجرای کشتی مرمره پرداختم که برای کمک به بچه‌های غزه برای آن‌ها غذا می‌برد.

"طعم تلخ خرما"، "دلم یک دوست می‌خواهد"، "فرنگیس" و "عروس‌های جنگ" عناوین برخی آثار منتشر شده این نویسنده به شمار می‌آیند.

کتاب "فرنگیس" به قلم فتاحی، روایت دلیری‌های خانم فرنگیس حیدرپور از مقاومت زنان ایرانی در برابر مهاجمان بعثی، در دوران دفاع مقدس است. هفتمین چاپ این اثر با درج تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است.