به گزارش هنرآنلاین، اشکان خطیبی کارگردان و بازیگر تئاتر نمایشنامه "نفرین قحطی‌زده‌گان" را 13 سال پیش ترجمه کرده است که سرانجام سال گذشته مجوز انتشار آن صادر شد. کتاب "عشق و نفرین" که شامل دو نمایشنامه شپارد از جمله "نفرین قحطی‌زد‌ه‌گان" و "عشق وحشی" است پس از استقبال مخاطبان در مراسم امضای این کتاب در تهران، اصفهان، رشت، تبریز و مشهد به چاپ چهارم رسید. دراماتورژی و بازنویسی نمایش "نفرین قحطی‌زد‌ه‌گان" به عهده امید سهرابی است.

خطیبی تابستان سال گذشته نمایش "پزشک نازنین" را روی صحنه برد که قبل از شروع اولین اجرا کلیه‌ بلیت‌های آن تا انتهای اجرا به پایان رسیده بود.

همچنین این کارگردان هم اکنون مشغول تمرین نمایش "نفرین قحطی‌زده‌گان" است و اطلاعات تکمیلی به زودی اعلام خواهد شد.

 

"آنتیگونه" به تالار حافظ می‌‌رود

نمایش آنتیگونه اثر ماندگار سوفوکل، با ترجمه دکتر نجف دریابندری و کارگردانی احسان خیرمند از 23 اردیبهشت تا 13 خرداد ماه، ساعت ۲۱ و۳۰ دقیقه در تالار حافظ روی صحنه می‌رود.

در این نمایش بازیگران؛ عدنان محمدی پور، ستایش زینلی، علیرضا امین عطائی، کیانا امین عطایی  و حامد مهدی نژاد هستند.

 تهیه کننده: سجاد افشاریان و مجری طرح این برنامه موسسه فرهنگی هنری اورنگ (مدیرعامل مهتاب رحیمی) و موبایل اسکار است.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است؛ پولونیکس و اتئوکلس در جنگی بر سر به دست آوردن قدرت کشته می‌شوند. کرئون پادشاه شهر تب دستور می‌دهد پولونیکس به خاطر بی‌احترامی به قوانین شهر دفن نشود اما آنتیگونه خواهر پولونیکس طبق فرمان خدایان برادرش را به خاک می‌سپارد و این باعث شوربختی آنتیگونه می‌شود...

علاقه‌مندان جهت تهیه بلیت می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.