به گزارش هنرآنلاین براساس اخبار رسیده، رمان نوجوان "المپیاد شاعران مشروطه" نوشته آذردخت بهرامی، ماجرای دو پسر نوجوان به نام‌های شایگان و مانی است که در کلاس ادبیات به خاطر شیطنت جریمه می‌شوند، درست زمانی که چیزی به امتحان المپیاد ریاضی شایگان نمانده. مدیر و ناظم و معاون مدرسه و حتی پدر شایگان نمی‌توانند معلم ادبیات را راضی کنند تا زمان جریمه را به عقب بی‌اندازد. شایگان مجبور می‌شود هم به جریمه‌شان بپردازد و هم کلاس‌های فشرده‌ مربوط به المپیاد ریاضی را بگذراند. در این میان مانی رازی را کشف می‌کند و می‌فهمد کسی در مدرسه‌شان هست که نمی‌خواهد شایگان در المپیاد ریاضی موفق شود.

آذردخت بهرامی داستان ‌نویس و فیلمنامه‌نویس است. او در کار‌هایش به طنز هم می‌پردازد. از جمله آثار داستانی این نویسنده می‌توان به "سوتیکده سعادت"، "شب‌های چهارشنبه"، "آب و آسمان" و...اشاره کرد. همچنین او چندین قسمت از فیلمنامه سریال "شمس العماره" را نوشته است.

کتاب "المپیاد شاعران مشروطه" در 212 صفحه و با قیمت 48هزار تومان توسط انتشارات مدرسه منتشر شده است.

 

خوانش کتاب "هنر شفاف اندیشیدن"

این برنامه برای نخستین بار با حضور "گروه کتابخوانی نیکی‌های کوچک" وابسته به موزه صلح تهران با خوانش کتاب "هنر شفاف اندیشیدن" نوشته رولف دوبلی در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

این کتاب‌خوانی با هدف ترویج فرهنگ صلح و نیکی، سه‌شنبه 31 اردیبهشت ساعت 17 در فرهنگسرای ارسباران برگزار خواهدشد.

موزه صلح سال ۱۳۸۶ با هدف ترویج فرهنگ صلح با پیام‌رسانی درباره پیامدهای ناگوار جنگ و آثار زیان‌بار آن بر انسان‌ها و محیط زیست در پارک شهر تهران راه‌اندازی شد.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی، بالاتراز سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.