نادر مشایخی، آهنگساز و رهبر ارکستر در گفتگو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین درباره پرفورمنس "در هم تنیدن ابدی" گفت: این پرفورمنس از 31 تیرماه شروع می شود و این برنامه به سازهای آگوستیک همراه با نقاشی اختصاص دارد.

این آهنگساز با اشاره به اینکه شاهین نوروزی در این برنامه به صورت زنده نقاشی می کند،گفت: در این برنامه نوازندگان با توجه به نقاشی و اشکالی که شاهین نوروزی رسم می کند موسیقی مورد نظر خود را می نوازند و هر بخش موسیقی خاص خودش را دارد ،یعنی اینکه موسیقی اجسام منحنی، مضرابی و بی شکل با یک دیگر متفاوت است.

نادر مشایخی با اشاره به اینکه محتوای این برنامه از روز ششم متفاوت می شود، گفت: از روز ششم این پرفورمنس، شاهین نوروزی بر روی پیراهن سفید من نقاشی می کند و موزیسین ها با الهام گرفتن از نقاشی ایشان موسیقی خاصی را می نوازند و با این کار خود را به آهنگساز و نقاشی نزدیک می کنند.

این رهبر ارکستر درباره آخرین اجرا گفت: آخرین روز این برنامه رونمایی از اپراهایی است که در این چند روز به دست آمده است، همچنین در این رونمایی نقاشی های شاهین نوروزی نیز رونمایی می شود.

وی گفت: در این اجرا موسیقی و نقاشی در کنار یکدیگر قرار می گیرند، و به طور کلی زمانی موسیقی و نقاشی کنار هم قرار می گیرند که دریافت کننده نقاشی را ببیند و با توجه به آن نقاشی ساز بزند که در این برنامه این موضوع انجام می شود.

قابل ذکر است، روز نخست این اجرا با اجرای شش فلوت به شروع "آکسیون نقاش روی بوم" اختصاص دارد. در دومین روز نیز شش ویلن ادامه دهنده "آکسیون نقاش روی بوم" هستند، سومین روز از این اجرا، شش ویلن سل این کار را ادامه می‌دهند تا در روز چهارم با همراهی شش ویلن، "آکسیون نقاش روی بوم" به اتمام برسد.

روز پنجم از این برنامه در تاریخ چهارم مرداد ماه شروع "نقاشی روی نادر مشایخی" است و روز ششم با اجرای شش پرکاشن، نقاشی روی این هنرمند به اتمام می‌رسد و هفتمین و آخرین روز از این پرفورمنس نیز به نمایش آثار نقاشی و موسیقی اختصاص دارد. این در حالی است که برنامه‌ این پرفورمنس در شش روز نخست از ساعت 10:30 تا 20:30 است، اما در روز پایانی این برنامه از ساعت 10:30 تا 17:30 خواهد بود. در این پرفورمنس، اجرا کنندگان آنسامبل کیج تهران به همراهی اجرا کنندگان ارکستر سمفونی OKF به اجرای برنامه می‌پردازند.

پایان پیام/46