به گزارش هنرآنلاین، در مراسمی که امروز چهارشنبه ۱۸اردیبهشت ماه ۹۸ با حضور هنرمندان، مدیران و چهره‌های برجسته فرهنگی، هنری در مجتمع فرهنگی هنری اسوه برگزار شد مجتبی کوچکی به عنوان مدیر جدید انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس منصوب شد.

طی این مراسم دکتر سیدمحمد یاشار نادری رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح گفتند: انقلاب اسلامی ضربه مهلکی به جهان غرب بود و دشمن به اشکال مختلف در براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را کرده است. مقام معظم رهبری از ابتدای دهه ۷۰ از تهاجم ناتو شبیخون فرهنگی و جنگ نرم به کرات یاد کرده‌اند. بحث جنگ نرم امروزه مطرح است، در جنگ سخت تصرف سرزمین و در جنگ نرم تصرف قلوب مدنظر دشمن است. مخاطبین فرمان "آتش به اختیار" که حضرت اقا مطرح نمودند فرماندهان و سربازان نیستند، خطاب آقا به افسران جنگ نرم است. در این جنگ، افسران جنگ نرم می‌توانند با رصد شرایط تصمیم گیری کنند و واکنش مقتضی نشان دهند. 

اولا در شرایط فعلی ما باید شرایط را بپذیریم و درک کنیم شرایطمان جنگی است. ثانیا میدان مبارزه را درک کنیم و اولویت‌های امروز را مشخص کنیم. همه توانمان را باید در عرصه هنر به کار بگیریم امکانات و نیروی ما همیشه نسبت به دشمن محدود بوده ولی در مقابله با دشمن با تمام توان و با اتکا به وعده الهی پیروز خواهیم شد.

وی از زحمات جناب آقای سیدعباس میرهاشمی که خالصانه مجموعه انجمن را رشد داده‌اند تشکر کرد و افزود: به عنوان پیشکسوت هنر انقلاب از ایشان استدعا می‌کنم که همچنان از تجربیاتشان در انجمن استفاده کنیم و از خداوند باری تعالی برای برادر جوان متعهد و انقلابی، آقای مجتبی کوچکی برای مسیر آینده که در پیش رو داریم، موفقیت و پیروزی مسئلت می‌نمایم.

در بخش دیگر از این مراسم مجید رجبی معمار از مدیران اسبق بنیاد فرهنگی روایت فتح و مدیر کنونی خانه هنرمندان ایران گفت: در سال ۷۱ پایه‌گذاری بنیاد فرهنگی روایت فتح آغاز شد و پس از شهادت سیدمرتضی آوینی بسط پیدا کرد. در سال ۷۲ انجمن سینمایی افتتاح شد، در سال ۷۳ شهرک سینمایی و در سال ۷۵ انجمن تئاتر آغاز به کار کرد. یکی از این برنامه‌ها گردآوری عکس‌های زمان دفاع‌مقدس و انقلاب اسلامی بوده که به همت دوستان نظیر آقای میرهاشمی و حیدری و دیگر دوستان به بهترین نحو انجام شد.

کار این انجمن برای اهل فرهنگ، هنر و تاریخ بسیار گرانبهاست. وی استفاده از علم و تجربه پیشکسوتان را به نسل جدید مدیران و هنرمندان ضروری دانست و گفت: گنجینه تجربیات پیشکسوتان نظیر آقای میرهاشمی بسیار ارزشمند است و ضمن تبریک به آقای مجتبی کوچکی امیدوارم از ظرفیت‌ها و تجربه پیشکسوتان در جبهه فرهنگی هنر انقلاب و دفاع مقدس استفاده شود.

در این مراسم سید عباس میرهاشمی ضمن توضیحی از چگونگی تشکیل انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس،عمده هدف تشکیل این انجمن را ساماندهی آثار نگاتیو در حال فرسایش انقلاب اسلامی و دفاع مقدس عنوان کردند.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود از شهید سعید جان بزرگی از پایه‌گذاران انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس یاد کرد.

در پایان مراسم نیز  مجتبی کوچکی پس از دریافت حکم انتصاب گفت: کار من کار سختی است و امید دارم به کمک شما و همیاری هیئت مدیره بتوانیم به اهداف بزرگی که پیش‌رو داریم برسیم.

دراین مراسم چهره‌های سرشناس و شناخته شده‌ای همچون سیف الله صمدیان مدیر انجمن عکاسان ایران، امیرعلی جوادیان استاد دانشگاه و عکاس پیشکسوت دفاع مقدس، محسن راستانی استاد دانشگاه و چهره شناخته شده عکاسی ایران، سردار اثباتی معاون سایبری ستاد کل نیروهای مسلح، مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان ایران، کمال‌الدین شاهرخ مدیر انجمن عکاسان بسیج هنرمندان، سید مسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری و مدیران انجمن‌های تخصصی بنیاد فرهنگی روایت فتح حضور داشتند.