سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "وقتی کبوترها ناپدید شدند" اثر سفی اُکسانِن با ترجمه محسن ابوالحسنی و کارگردانی هستی حسینی از 17 اردیبهشت‌ماه ساعت 21 در تئاتر مستقل تهران روی صحنه است و بازیگران این اثر نمایشی مهدی پاکدل، خاطره حاتمی، عباس خدا قلی‌زاده، شهروز دل‌افکار، سارا زینلی، الهه شه‌پرست، مهدی کوشکی و مجید نوروزی هستند.

هستی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره انتخاب و اجرای این نمایشنامه گفت: "وقتی کبوترها ناپدید شدند" پیش از این ترجمه و چاپ نشده بود و برای نخستین بار است که نمایشنامه‌ای از سفی اکسانن نویسنده استونی تبار در ایران به فارسی ترجمه می‌شود.

او درباره موضوع و مضمون این اثر خاطرنشان کرد: این نمایش درباره حواشی جنگ جهانی دوم و پس از آن است. موضوعیت "وقتی کبوترها ناپدید شدند" جنگ نیست، بلکه درخصوص این است که انسان‌ها در شرایط جنگ و پس از آن با چه اتفاقاتی روبرو خواهند بود و آن‌ها به منظور حفظ بقای خود دست به تغییر و هر کاری خواهند زد.

کارگردان نمایش "رومولیت" در ادامه افزود: کاراکترهای اصلی نمایش مدام در حال تغییر هستند و اتفاقات و شرایط بر این اساس پیش می‌رود. آن‌ها دچار اتفاقات تحمیلی می‌شوند که برای آن دست به هر کاری می‌زنند که انتخاب واقعی‌شان نیست. این نمایشنامه از آن جهت برای من حائز اهمیت بود که بسیار شبیه به شرایط فعلی جامعه ماست.

حسینی درباره سبک و فضای اجرایی این اثر نمایشی عنوان کرد: تم این اثر سیاسی و اجتماعی است و فضای میان شخصیت‌های آن رئال است. سعی کرده‌ایم که وفادار به نمایشنامه اصلی باشیم. دکور این نمایش یک دیوار بتنی است و از آکسسوارهای خرده و ریز در صحنه استفاده نکرده‌ایم و همه چیز براساس روابط میان شخصیت‌هاست. موسیقی نمایش نیز ساخته شده است و به صورت زنده پخش می‌شود.

او در پایان صحبت‌هایش گفت: این نمایش ارتباط مستقیمی با امروز ما دارد و شاید بتواند کمی مخاطب را به تفکر وا دارد.

دیگر عوامل نمایش "وقتی کبوترها ناپدید شدند" عبارتند از: تهیه‌کننده: تئاتر مستقل تهران، مدیر تولید: حسن جودکی، طراح صحنه: مصطفا کوشکی، طراح لباس: هستی حسینی، طراح گریم: سارا اسکندری، طراح نور: علی کوزه‌گر، طراح صدا و موسیقی: کسرا پاشایی، طراح ویدئو: بهرام رامه، طراح گرافیک: مهدی دوایی، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: ریحانه رنجبر، دستیاران صحنه: ایمان عبدی و عباس خدا قلی زاده، مشاور رسانه‌ای: بابک احمدی و عکاس: ساینا قادری.

علاقمندان به منظور تماشای این نمایش می‌توانند به سامانه فروش بلت تیکت مراجعه کنند.