سرویس مد و لباس هنرآنلاین: امیررضا اکبری از فعالان حوزه عکاسی و چاپ ژورنال پوشاک درباره شرایط حاکم بر این عرصه به خبرنگار هنرآنلاین گفت: از سال 87 که فعالیت در این زمینه را آغاز کردم تا به امروز، تحولات چشمگیری را شاهد بوده‌ایم و فضای کار به‌ویژه به مدد شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های مجازی از گسترش قابل‌توجهی برخوردار بوده است.

اکبری با اشاره به دو روی فرصت و تهدید بودن شبکه‌های اجتماعی در عرصه عکاسی مد اذعان داشت: واقعیت این است که ما در ایران با کمبود و بحران کاغذ مواجه هستیم و ازاین‌رو فضای مجازی تأثیر بسیاری درروند کاری ما داشته است، اما متأسفانه این فضا موقعیتی را برای هر فردی فراهم ساخته است که با در اختیار داشتن حداقل ابزار عکاسی، خود را به‌عنوان عکاس مد معرفی کرده و به دلیل نداشتن تخصص موردنیاز، آسیب‌هایی را نیز به این بخش وارد کند.

این فعال حوزه عکاسی و چاپ ژورنال پوشاک افزود: تخصص در این حوزه اهمیت ویژه‌ای دارد و در اختیار داشتن تنها یک دوربین عکاسی، شرط کافی نیست.

او در ادامه گفت: عکاسی و چاپ ژورنال در حوزه مد و لباس دارای ابعاد تجاری و فرهنگی است، اما در ایران بیشتر به وجه تجاری آن توجه می‌شود که همین امر موجب شده در مواردی رسالت فرهنگ‌سازی و کمک به آینده پژوهش در چرخه پوشاک آن‌گونه که باید موردتوجه قرار نگرفته و آسیب‌هایی را در این زمینه شاهد باشیم.

اکبری بر لزوم همراهی مدیران و سیاست‌گذاران عرصه مد و لباس کشور با حیطه عکاسی و چاپ ژورنال پوشاک تأکید کرد و گفت: واقعیت این است که حذف این مقوله از چرخه مد و لباس امری غیرمنطقی و نادرست به نظر می‌رسد. باید کمک کرد تا افراد علاقه‌مند به این حوزه در مسیر درست و منطبق با قانون به حرکت حرفه‌ای خود ادامه بدهند و در ادامه کشورمان بتواند به شکلی حرفه‌ای در ابعاد جهانی این عرصه، حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

او در خاتمه گفت: امیداست تمامی برندها، طراحان لباس، مزون داران و فعالان عرصه مد و لباس کشور بر اهمیت عکاسی و چاپ ژورنال آثارشان پی برده و برای تحقق این خواسته به سراغ افراد متخصص و باتجربه در این زمینه باشند و اگر با اختلاف قیمت‌های فاحش در هزینه فریم‌های عکاسی و امثال آن مواجه شدند، این را بدانند که قطعاً خروجی و اثربخشی کار در قیمت بالای عنوان شده توسط فرد متخصص و تحصیل کرده در زمیه عکاسی مد و پوشاک با دیگر افراد متفاوت خواهد بود.