به گزارش هنرآنلاین به نقل از شبستان، سامان احمدی امروز چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت در جمع اصحاب رسانه استان اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و موسسه فرهنگی هنری مستوره اردلان با همکاری بنیاد ملی مد و لباس اسلامی ایرانی و حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نخستین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس کردی را با هدف صیانت از هویت ملی تقویت همگرایی ملی و ترویج مد و لباس اسلامی ایرانی برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه این جشنواره با حضور استان های کردنشین برگزار می شود، عنوان کرد: اولین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس کردی با حضور استان‌های ایلام آذربایجان غربی خراسان شمالی کرمانشاه و کردستان مرداد ماه سال جاری در سنندج برگزار می‌شود.

معاون هنری، سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ادامه داد: لذا از کلیه طراحان و دست اندرکاران لباس کردی در مناطق کردنشین کشور دعوت می کند در این رویداد کلان هنری حضور به هم رسانند.

احمدی بخش های رقابتی، نمایشگاه و پژوهش را از بخش های اولین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس کردی برشمرد و افزود: بخش رقابتی جشنواره شامل طراحی لباس، طراحی دوخت، طراحی پارچه و بخش مد و لباس است.

وی همچنین گفت: بخش نمایشگاه شامل مسابقه ایده تا اجرا (تیم های طراحی و لباس و دوخت)، زیورآلات، کیف و کفش محلی، غرفه تولید کنندگان پارچه و لباس کردی و بافت های سنتی محلی است.

احمدی، نشست توجیهی پژوهشی صنوف وابسته و همگن پوشاک و البسه کردی، کارگاه آموزشی پیشینه مد و لباس کردی به عنوان نماد حجاب و عفاف ایرانی اسلامی و کارگاه آموزشی استارت آپ مد و لباس اسلامی ایرانی، (جایگاه شرکت های دانش بنیان در حوزه ترویج و تبلیغ و مدل لباس ایرانی در فضای مجازی) را از جمله بخش پژوهش این جشنواره برشمرد.

وی آخرین مهلت ارسال آثار را ۲۰ تیر ماه جاری اعلام و خاطر نشان کرد: کار داوری اولیه و اعلام نتایج آثار راه یافته به جشنواره و نمایشگاه تا ۳۰ تیر اعلام زمان برگزاری نمایشگاه نیز ۵ تا ۱۰ مرداد ۹۸ در محل برگزاری عمارت خسرو آباد و مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج پیش بینی شده است.

معاون هنری، سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از علاقه مندان خواست آثار خود را به نشانی دبیرخانه واقع در سنندج - خیابان شهدا، عمارت مشیر دیوان - اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان سنندج ارسال کنند.