به گزارش هنرآنلاین، حمید شاه‌آبادی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در نشست با روسای انجمن‌های هنر نمایش و موسیقی استان اردبیل اظهار کرد: در خصوص بیمه هنرمندان و جذب فعالان این عرصه هیچ گونه محدودیتی نداریم و سقف حمایت بیمه تکمیلی نیز به سرعت در حال افزایش است.

وی از شکل‌گیری موسسه هنرمندان پیشکسوت و راه‌اندازی آن در سراسر کشور خبر داد و گفت: در این موسسه هنرمندانی که 65 سال سن داشته و در محدوده 35 سال سابقه کار هنری در این عرصه فعال باشند مورد حمایت کامل درمانی و پزشکی وزارت بهداشت و درمان قرار می‌گیرند.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هدف از سفر به استان اردبیل را دیدار با هنرمندان استان و آشنایی با انجمن‌های تخصصی و رفع مشکلات و دغدغه‌های آنها برشمرد و افزود: راه توسعه هنر در تمام استان‌ها حمایت از انجمن‌ هنری استان‌هاست که در این سفرها سعی داریم ضمن حفظ اتحاد و پکپارچگی هنرمندان حرکت‌های‌مان را جهت مطلوب ببخشیم.

وی از برگزاری نشست مدیران کل استان‌های وزارت ارشاد برای انعقاد قرارداد و تفاهم‌نامه هنری سال خبر داد و ابراز کرد: خوشحال هستیم که این ماموریت امسال به استان اردبیل واگذار شده به طوری که این استان در برگزاری جشنواره‌های بزرگ هنری به ویژه تجلی بصیرت نقش مهم و تاثیرگذار داشته است.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: هنرمندان دغدغه‌های اصلی و اثربخشی کار هنری را دارند و وزارت ارشاد نیز سعی می‌کند در حد توان خود از گروه‌ها و انجمن‌های هنری بر اساس درجه هنری‌شان حمایت کند.

شاه‌آبادی در ادامه با بیان اینکه موسسه‌های تک منظوره هنری نیز فعالیت‌های متنوعی را عهده‌دار شده‌اند، افزود: معاونت هنر سعی می‌کند در این مسئولیت‌پذیری و عهده‌داری کارها هنرمندان را یاری کرده تا سنگینی وظایف و تکالیف سبب رنجش هنرمندان نشود.

لغو کنسرت موسیقی شایعه است

این مسئول هنری با رد ادعای لغو کنسرت‌های اخیر در کشور گفت: این خبرها را و تکذیب می‌کنم و چنین فضایی را شاهد نیستیم.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: هیچ گونه لغو اجرای برنامه موسیقی را بعد از صدور مجوز نداشتیم و اگر لغوی نیز صورت گرفته است مربوط به مراحل مختلف صدور مجوز بوده که ممکن است نهاد‌های دیگر با آن موافقت نکرده باشند.

وی در مورد لغو کنسرت در استان کرمان نیز گفت: برای این برنامه نیز وزارت ارشاد هیچ مجوزی را صادر نکرده بود و تنها درخواستی از استان به وزارت واصل شده بود که پیش از صدور مجوز این برنامه به دلایل مختلف لغو شده بود که ما موظف به پاسخگویی در این زمینه نیستیم.

تمام استان‌های کشور به تئاتر شهر مجهز می‌شوند

وی با بیان اینکه قرار است در برنامه پنجم توسعه در تمام استان‌های کشور تئاتر شهر تجهیز و راه‌اندازی شود افزود: از هر استان که یک سالن موجودش را به صورت اختصاصی به تئاتر واگذار کند در تجهیز سالن و امکانات حمایت می‌کنیم به شرطی که آن سالن به فعالیتی غیر از تئاتر اختصاص نیابد.

شاه‌آبادی بیان کرد: ما در تجهیز و آماده‌سازی این سالن‌ها به شرط متمرکز شدن برای اجرای تئاترهای گروه‌های هنری و نمایشی اقدام می‌کنیم به طوری که در برخی از استان‌ها این کار آغاز شده و در اردبیل نیز آماده هستیم با همراهی مسئولان سالن اختصاصی تئاتر را مجهز کرده و به گروه‌های هنری کمک کنیم.

انتهای پیام/64