سرویس مد و لباس هنرآنلاین: بهروز اسودی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در هفته گذشته از توسعه صنعت نساجی در استان خبر داد و گفت با اجرای طرح‌های توسعه شرکت نساجی کویر در استان بیش از پنج هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

شرکت‌های نساجی کویر، درین ریس و کویر جین ازجمله کارخانجات صنعت نساجی در استان سمنان است که در سال‌های اخیر با رکود قابل‌توجهی مواجه شده هرچند که بخش قابل‌توجهی از فعالیت این شرکت‌ها به حوزه تولید پارچه جین، رنگرزی نخ و پارچه و تولید نخ پنبه و پلی‌استر اختصاص دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره کیفیت بالای محصولات و تکنولوژی بروز ماشین‌آلات خط تولید شرکت نساجی کویر اذعان داشته است که این شرکت با سرمایه‌گذاری حدود ۵۷۵ میلیارد ریال ظرفیت تولید سالانه 10500 تن نخ صد در صد پنبه، نخ پنبه پلی‌استر، نخ آکریلیک پنبه و نخ پلی‌استر ویسکوزا را دارد که توانسته است زمینه اشتغال حدود 700 نفر را فراهم نماید.

شرکت کویر جین با سرمایه‌گذاری 1600 میلیارد ریال، ظرفیت تولید سالانه 21 میلیون مترمربع پارچه جین و پارچه پنبه ویسکوز و 1650 تن رنگرزی نخ پنبه‌ای و الیاف مصنوعی را دارد که زمینه اشتغال حدود 380 نفر را فراهم کرده است.

شرکت درین ریس از دیگر طرح‌های توسعه صنعت نساجی در استان است که با سرمایه‌گذاری حدود 2900 میلیارد ریال ظرفیت تولید 7500 تن انواع نخ صد درصد پنبه‌ای شانه شده، نخ پنبه پلی‌استر و نخ پلی‌استر ویسکوز را دارد که با راه‌اندازی کامل این طرح زمینه اشتغال حدود 400 نفر فراهم می‌شود.