سرویس سینمایی هنرآنلاین: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، سریال‌های مناسبتی این ماه از شب گذشته روی آنتن شبکه‌های مختلف سیما رفتند.

هرچند امسال نیز به مانند سال‌های گذشته تلویزیون تنها سه سریال اصلی جدید به روی آنتن فرستاده است، اما نکته قابل توجه این است که تم اصلی هر سه سریال عشق و دوست داشتن است.

"برادرجان" سریال شبکه سه سیماست که محمدرضا آهنج کارگردانی آن را برعهده دارد، سریالی است که با عشق آراز با بازی سجاد افشاریان به لیلا دخترخاله‌اش شروع می‌شود؛ اما برای رسیدن به عشق باید از برادر خود (حسام منظور) بگذرد. برادری که می‌گویند بعد از فوت پدر سهم شوهرخاله‌اش کریم (علی نصیریان) را خورده و حق الناسی برگردن دارد. علی نصیریان، حسن پورشیرازی و حسام منظور، آفرین عبیسی، سعید چنگیزیان، کامران تفتی، سجاد افشاریان، نسیم ادبی، مارال فرجاد، شیوا ابراهیمی، محبوبه صادقی و جلیل فرجاد دیگر بازیگرانی هستند که در این سریال بازی کرده‌اند.

در سوی دیگر سریال" دل دار" به کارگردانی برادران محمودی است که آن نیز موضوعی عاشقانه دارد؛ اما این بار موضوع عشق بین چند جوان بیان می‌شود که هرکدام قصه جداگانه‌ای دارند که در نهایت بهم متصل است. محمدرضا غفاری در این سریال نقش جوانی را بازی می‌کند که سخت به دنبال یافتن یک کار مناسب مرتبط با رشته تحصیلی‌اش است و مادرش نیز در سوی دیگر با بازی مریم بوبانی به دنبال یافتن همسری مناسب برای اوست؛ اما جوان در پی جستجوی یافتن کار به دختری برخورد می‌کند که سال‌های دانشگاه او را دوست داشته است. حالا عشق از یاد رفته بار دیگر شعله ور می‌شود. محمدرضا غفاری، الناز حبیبی، مریم بوبانی، حسام محمودی، سوگل خلیق، بهزاد فراهانی، مهران نائل، پریوش نظریه، همایون ارشادی، کمند امیرسلیمانی، نیما رئیسی و پیمان جعفری بازیگران این سریال هستند.

و در نهایت سریال شبکه یک سیما " از یادها رفته" است که بهرام بهرامیان آن را کارگردانی کرده و به لحاظ زمانی نسبت به دو سریال دیگر متفاوت است ودر زمره آثار تاریخی قرار می‌گیرد، سریالی که مناسبتی نیست و اینکه چرا مدیران سیما آن را برای این ایام انتخاب کرده‌اند جای سوال دارد؛ اما این سریال نیز قصه عشق مهراد با بازی رضا یزدانی از خانواده شناخته شده‌ای در تهران قدیم است که به مهربانو ندیمه خواهرش دارد. مهربانو همراه با دختر خانواده به فرنگ رفته و آنجا تحصیل می‌کند و حالا با سری پرسودا به کشور بازگشته و به عنوان عکاس نشریه حوادث و اتفاقاتی را پیش می‌آورد که زندگی مهراد را نیز تحت الشعاع خود قرار می‌دهد. کلیپ‌هایی که به واسطه رضا یزدانی در این فیلم دیده می‌شود جای تنفسی برای مخاطب گذاشته است و ممکن است نقطه قوت این سریال نیز محسوب شود. در این سریال میترا حجار، حسین یاری، سعیدراد، مائده طهماسبی، رسول نجفیان، الهام حمیدی، بیتا فرهی، لیلا بلوکات، کامران تفتی، حبیب دهقان‌نسب، سیما تیرانداز، علیرام نورایی، هلیا امامی، رضا یزدانی، حسین پاکدل، یوسف مرادیان، سیدمهرداد ضیایی، جهانبخش سلطانی، علی اوجی، سیامک اطلسی، مهدی سلوکی، ارسلان قاسمی، انوش معظمی، نیلوفر پارسا، امین ایمانی، حسین ملکی، هادی ساعی، روزبه معینی، صحرا اسدالهی، آهو فرشچی، فرید نوروزی، ابوالفضل عرب، فرزانه طهماسبی به ایفای نقش می‌پردازند.

هر سه سریال ماه مبارک رمضان با قصه عشق آغاز شدند و حالا باید دید سرنوشت هر کدام به چه شکل پیش خواهد رفت و اصولا این عشق پیرنگ اصلی قصه‌ها و داستان‌های سریال است یا در نهایت تبدیل به خرده پیرنگ‌هایی می‌شوند که روایت گر قصه اصلی هستند. در سال‌های گذشته تلاش بر این بود تا آثاری که در این ایام به نمایش در می‌آیند مرتبط با حال و هوای این ماه باشند، اما اینکه این سریال‌ها تا چه اندازه در این زمینه موفق عمل کرده‌اند و مرتبط با حال و هوای ماه مبارک رمضان هستند سوالی است که رفته رفته باید پاسخش را دریافت کرد.