سرویس استان‌های هنرآنلاین: معاون فرهنگی و امور رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس با اشاره به آغاز فاز اجرایی گذر زند تحت عنوان "گذر فرهنگ و هنر"، اعلام کرد که برابر پیش‌بینی‌ها این گذر در یادروز حافظ در سال ٩٩ به افتتاح و بهره‌برداری می‌رسد.

مهدی امیدبخش، با اشاره به طرح تبدیلی گذر زند به گذر فرهنگ و هنر بیان کرد: این طرح که برنامه‌های کلان وزارت ارشاد بوده در حال حاضر وارد فاز اجرایی شده است.

او هدف از اجرای این طرح را رونق کسب و کار فرهنگی ذکر و خاطرنشان کرد: اگر این کار توسط هنرمندان انجام شود بی‎شک در معیشت آن‌ها هم تأثیرگذار خواهد بود.

معاون فرهنگی و امور رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس اضافه کرد: دبیرخانه‌ای تحت عنوان کسب و کارهای فرهنگی و هنری توسط وزیر ارشاد با تیمی کاملاً تخصصی ایجاد و آیین‌نامه آن به شهرستان‌ها اعلام شد.

 امیدبخش ادامه داد: فارس جزو پنج استان نخست کشور است که اقدام به اجرای طرح‌هایی پیرو این آیین‌نامه کرده است.

 وی عنوان کرد: با همکاری شهرداری شیراز شش مکان انتخاب شد که در مهرماه سال گذشته با حضور تیم اعزامی وزیر ارشاد گذر زند به عنوان موقعیت نهایی در نظر گرفته شد.

معاون اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی فارس افزود: با یک سرمایه‌گذار در قالب تیم تخصصی و معماری شهرداری شیراز برای اجرای این طرح رایزنی شده اما در عین حال از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند نیز دعوت به همکاری می‌شود.

امیدبخش گفت: با توجه به اینکه در آیین‌نامه ابلاغی وزارتخانه متبوع سالن‌های سینما و تئاتر نیز دیده شده است، اما اولویت با احیای رشته‌هایی مانند قلم‌زنی، خاتم و گل و مرغ است که یا منسوخ شده و یا از یاد رفته‌اند.

وی تصریح کرد: با ایجاد گذر فرهنگ و هنر درصددیم تا برنامه‌ریزی‌ها در قالب بسته‌ای فرهنگی برای گردشگران به ویژه گردشگران خارجی ارائه شود که در این باره با انجمن صنفی گردشگری رایزنی شده است.

 

الهه بهرامی