سرویس سینمایی هنرآنلاین: مجید سعیدی بازیگر سینما و تلویزیون مدتی قبل با سریال "بانوی عمارت" در نقش یاور شریفی  مهمان خانه‌ها بود. او به تازگی بازی در فیلم سینمایی "تدفین" به کارگردانی محمد تنابنده را به پایان رسانده است.

سعیدی در گفت‌وگو با خبرگار هنرآنلاین در خصوص بازی در این فیلم گفت: در فیلم سینمایی "تدفین " سه یا چهار شخصیت اصلی حضور دارند که من نقش دایی را در آن بازی می‌کنم. او با خواهر زاده‌اش پیرامون یکسری اتفاقات درگیر می‌شود که این درگیری ریشه درگذشته دارد و قصه را پیش می‌برد. نقش بسیار سختی بود چرا که باید کاراکتری را بازی می‌کردم که بیست سال بزرگتر از سن خودم است و گره‌های احساسی عجیبی دارد که در کل قصه، این گره روی این شخصیت اثر می‌گذارد.

او همچنین افزود: علاوه بر این سریال "دردانه‌های خلیج فارس " را نیز آماده دارم که نام این سریال تغییر خواهد کرد. برای ساخت این سریال چند ماه در جنوب کشور بودیم و نقش اصلی این سریال را من به همراه برزو ارجمند بازی کردیم. در این سریال نیز نقش یک فرد متمول را که رئیس یک باند مافیاست بازی می‌کنم و قصه از پیدا شدن یک عتیقه در جزیره هرمز آغاز و درگیری‌ها ادامه می‌یابد.

بازیگر "کهنه سوار " در پاسخ به این سوال که چرا بیشتر در نقش‌های منفی حضور دارد، اظهار کرد: خودم ارتباط بیشتری با این جنس از نقش‌ها برقرار می‌کنم، ضمن این که اگر پیشنهاد دیگری شود که نقش خوبی باشد قطعا می‌پذیرم، همانطور که پیش از این تجربه داشته‌ام و حتی در قالب نقش طنز نیز بازی کردم، اما به هر حال نقش‌ها تکرار می‌شود و سعی می‌کنم در نوع بازی متفاوت باشند. تنها کاری که می‌کنم این است که نقش منفی و خاکستری را طوری بازی کنم که بیننده آن را دوست داشته باشد و ارتباط برقرار کند، ضمن این که ایفای نقش منفی از نقش مثبت بسیار سخت‌تر است. من این نقش‌ها را نه "منفی" بلکه "ضد قهرمان" توصیف می‌کنم.

سعیدی ادامه داد: ایفای این نقش‌ها چالش‌های بسیاری به همراه دارد و باید تلاش کرد که شبیه هم نشوند. از سوی دیگر نقش‌های منفی اغلب روی لبه تیغ هستند و سختی‌های خاص خودشان را دارند. به لحاظ زمانی نیز هرکدام از نقش‌هایم در زمان متفاوتی بوده‌اند. مثلا "بانوی عمارت" با "دردانه‌های خلیج فارس" کاملا دو زمان متفاوت هستند که بازی متفاوتی را نیز می‌طلبند و این ایجاد تفاوت نیز کار را سخت‌تر می‌کند، اما این چالش برایم لذت بخش است.

وی در ادامه به فیلم "لایه‌های دروغ " و تجربه همکاری با گروه خارجی اشاره کرد و گفت: این فیلم به کارگرانی رامین سهراب تولید و آماده شده است و محصول مشترک ایران و فنلاند است که امسال در بازار فیلم جشنواره کن حضور دارد، یک کار اکشن با یک گروه متفاوت که تجربه خوبی برایم به همراه داشت. کار با گروه‌های خارجی همراه با خلاقیت است، ضمن این که گروه فیلمبرداری آن‌ها با ابزاری کار می‌کردند که ما در ایران نداریم یا در نورپردازی کاملا متفاوت بودند. ما همیشه در آثارمان از نورهای تخت استفاده می‌کنیم، درحالی که آن‌ها به‌خاطر نوع نگاه و تربیت سینمایی که دارند متفاوت کار می‌کنند و همین نکات ریز بسیار جذاب و دلنشین هستند.