به گزارش هنرآنلاین، حمید شاه‌آبادی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در نشست با جمعی از هنرمندان اردبیل در خصوص خرید آثار هنری هنرمندان اظهار کرد: در این زمینه در گذشته برنامه خاص تعریف نشده بود که در دو سال اخیر سعی کردیم قانون یک دهم درصد تملک دارایی‌‌ها را برای خرید آثار هنری احیا کرده و عملیاتی کنیم.

یک میلیارد تومان صرف خرید آثار هنری شده است

وی با بیان اینکه در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف خرید به صورت نگارخانه‌ای انجام می‌شود، افزود: سال گذشته از این منبع و در قالب اکسپو بیش از یک میلیارد تومان خرید آثار هنری را در کشور شاهد بودیم.

شاه‌آبادی تصریح کرد: ما از طریق نگارخانه‌ها آثار هنری هنرمندان را خریداری می‌کنیم به طوری که از طریق 300 نگارخانه در تهران و اکسپو‌های متنوع کار خرید آثار هنری ادامه دارد که در بهمن ماه امسال نیز قرار است به صورت جامع در این زمینه تعریف‌هایی صورت بگیرد.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه استانداران سراسر کشور از محل یک دهم درصد دارایی‌های تملک دارایی دستشان برای خرید آثار هنری باز است، افزود: اگر این اعتبارات صرف خرید آثار هنری نشود برگشت می‌خورد.

استانداردسازی 3 هزار آموزشگاه موسیقی در کشور

وی رونق جشنواره‌ها و حضور فعال استان اردبیل در جشنواره تجلی بصیرت را یادآور شد و گفت: در خصوص آزمون صلاحیت تدریس آموزشگاه‌های موسیقی آمادگی داریم نقص‌ها را برطرف کنیم و کارت صلاحیت تدریس آموزشگاه‌های هنر موسیقی را تا اول مهر ماه ارزشیابی کرده و به استان‌ها ابلاغ می‌کنیم.

شاه‌آبادی بیان کرد: از ابتدای مهر ماه هیچ آموزشگاه موسیقی حق ندارد بدون کارت صلاحیت صادر شده مدرسان پذیرشی را داشته باشد به طوری که 650 آموزشگاه موسیقی در کشور بر اساس نیازسنجی‌های مختلف و شیوه‌های تدریس در حال بازنگری هستند.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه از ارزشیابی و استاندارد‌سازی آموزشگاه‌های موسیقی بر اساس16 آیتم در ردیف اعتباری خبر داد و گفت: در این زمینه تا کنون استانداردسازی 3 هزار آموزشگاه انجام شده است.

احداث تئاتر شهر در استان‌ها دغدغه ماست

وی با بیان اینکه احداث تئاتر شهر در استان‌ها یکی از دغدغه‌های ماست، افزود: هم اکنون بیش از 760 گروه نمایشی با پروانه نمایش در کشور فعالیت می‌کنند که اجرای عمومی آنها در استان‌ها بر اساس ضوابط جدید با صدور پروانه دایمی یک تا سه ساله بستگی دارد که البته این مدت زمان نیز قابل تمدید است.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در کلیه شهرها به ویژه شهر اردبیل باید فضایی با برند تئاتر شهر شکل بگیرد، تصریح کرد: به زودی آیین‌نامه تئاتر شهر به کلیه استان‌ها ابلاغ می‌شود.

شاه‌آبادی در پایان سخنان خود به مسئولان استان اردبیل قول داد بر اساس تفاهم‌نامه استانی با وزارت در قالب جشنواره رضوی به برگزاری مطلوب جشنواره مدیحه‌سرایی و چاوشی‌خوانی اردبیل کمک اعتباری صورت بگیرد.

انتهای پیام/64