به گزارش خبرنگار تئاتر هنرآنلاین، اجراهای نمایشی در نمایشگاه قرآن از چهار دوره پیش آغاز شده است و در این دوره نیز همانند چهار دوره‌ قبل این اجراها ادامه دارد.

هر سال در ماه مبارک رمضان در بهار قرآن همزمان با برگزاری نمایشگاه قرآن از طرف معاونت امور هنری بخش های مختلف معاونت از جمله تجسمی، عکاسی و نمایش با نمایشگاه همکاری می کنند.

اجرای نمایش در بخش های مختلف با موضوعات و مفاهیم قرآنی و خانواده با همکاری مرکز گسترش فرهنگ قرآنی امسال نیز همچون سال های گذشته در نمایشگاه صورت می گیرد.

در این دوره 10 نمایش خیابانی در قالب 50 اجرا، 30 اجرای پرده خوانی و نقالی و 15 اجرای محیطی با موضوع و محتوایی دینی و قرآنی در نمایشگاه میزبان علاقه‌مندان هستند.

فهرست برنامه هایی که در نمایشگاه قرآن در بخش پرده خوانی و نقالی اجرا می شود عبارت است از:

پرداختن به بیداری اسلامی در منطقه، زندگی پیامبران قرآنی، پرداختن به مسائلی با موضوع امام علی (ع) و امام رضا (ع)، زندگی پیامبران و شیطان، موضوعات تربیتی در قرآن و خانواده و مرگ در عصر امروز

اجراهای هفته نخست نمایشگاه به شرح زیر است:

نمایش "و اینک انسان" به کارگردانی روح الله سنایی، "رهایی" و "هیس" به کارگردانی امیرحسین شفیعی، "مثل خواب دم صبح" به کارگردانی فرامرز قلیچ خانی، "اصحاب فیل" کار ابوالفضل ورمرزیار، "دیدار دوست" کار کاوه مهدوی و "مکافات عمل" به کارگردانی علی دهقان.

بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم 25 تیر با شعار "قرآن، فرهنگ بیداری" در مصلی بزرگ حضرت امام خمینی(ره) برپا شده است همچنین مدیر بخش هنرهای نمایشی این دوره از نمایشگاه محمود فرهنگ است.

انتهای پیام/54/53