به گزارش هنرآنلاین، حمید شاه‌آبادی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز 28 تیر در نشست با جمعی از هنرمندان انجمن‌های هنری استان اردبیل اظهار کرد: هدف ما از حضور در استان‌ها شناسایی ظرفیت‌های مختلف و تنظیم برنامه بر اساس این ظرفیت‌ها و توانمندی‌هاست تا بتوانیم بر اساس این مصادیق به برخی از مشکلات و معضلات پاسخ دهیم.

وی با بیان اینکه افق پیش روی هنر کشورمان افق روشن و امیدوار کننده‌ای است، افزود: امروز جامعه هنری ما با استانداردها فاصله دارد ولی امیدوارانه به سوی فتح قله‌های توسعه و پیشرفت هنری پیش می‌رویم.

شاه آبادی، آب و خاک و حال و فضای کشورمان را هنر پرور توصیف کرد و گفت: با وجود پیشرفت در برخی حوزه‌ها نسبت به سال‌های گذشته هنوز با کمبود امکانات روبرو هستیم که راه حل اصلی برای حل این مشکل ارتباط هنر و هنرمند با توده مردم است.

هدف انجمن‌های هنری تولید فکر است نه اخذ اعتبار

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: هرچه ما از این فضا فاصله بگیریم به پیکره محدود و محسوس گره می‌خوریم در حالی که می‌توانیم با دست یافتن به ذخایر معنوی و ارزشی هنر کشورمان را اعتلا دهیم.

شاه‌آبادی نیاز امروز هنر به ویژه تئاتر، موسیقی هنرهای تجسمی و نمایشی را نیاز به مخاطب توصیف کرد و ابراز کرد: اگر این تعامل و ارتباط با مخاطب حفظ شده و دو سویه قلمداد شود انجمن‌ها تاثیرگذار خواهند بود.

وی ادامه داد: در افق دور دست باید نگاه به هنر تغییر پیدا کند تا با یک جنس نگاه متفاوت بتوانیم دغدغه‌ها را برطرف کنیم.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام اینکه هنر اصیل و ارزشی می‌تواند بسترساز آرامش و امنیت و رفع‌کننده بحران‌ها و آسیب‌‌ها باشد، بیان کرد: در انجمن‌های هنری جمعی از فرهیختگان و عناصر تاثیرگذار گرد هم آمده‌‌اند که هدف و مقصود آنها تولید فکر است نه اخذ پول و اعتبار.

شاه‌آبادی در ادامه یکی از دغدغه‌های اصلی در این زمینه را صیانت از هنر در رشته‌ها و کارکرد‌های متنوع اعلام کرد.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وقتی نیازهای جامعه ما با ارزش‌ها و خواسته‌های مردم در قالب هنر تعریف شود، ما به یقین قادر خواهیم بود از طریق انجمن‌ها و تشکل‌های مدنی تاثیرگذاری هنر ارزشی و معنوی را شاهد و ناظر باشیم چراکه اصل هنر ارتقای معنویت و پیوند آن با اصالت بشریت است.

انتهای پیام/64