به گزارش هنرآنلاین، این برنامه کاری از گروه فرهنگ و معارف شبکه پنجم سیما است که برای ایام ماه مبارک رمضان تهیه شده است. رویکرد این برنامه یادآوری مفاهیم اخلاقی و تربیتی ذکر شده در صحیفه سجادیه است و کارشناسانی چون آیت‌الله حائری شیرازی و حجج اسلام روحی، علاءالدینی، سیدمحمدصالح موسوی، علم‌الهدی و میلانی‌نژاد در آن به تفسیر فرازهایی از صحیفه سجادیه می‌پردازند.

در هر یک از قسمت‌های این برنامه به موضوعاتی چون "خویشتن‌داری و دوری از خطا"، "دوستی، بخشش و زکات"، "دوری از شک و کوتاهی در دین"، "اعتراف و پشیمانی"، "شکر برای سلامتی و بیماری"، "درخواست برای ادای بهترین نماز"، "امید به بخشش خداوند و بازگشت به او"، "پناه بردن بر خدا از شر شیطان"، "اعتراف به گناه و طلب آمرزش"، "اعتراف به فرمانبری از شیطان"، "طلب کردار پسندیده و نیک"، "صبر بر دشمن و ستم"، "درخواست بهترین‌ها در داشتن و نداشتن مال دنیا"، "درخواست انس با قرآن و بهره‌گیری از آن"، "درخواست ستایش خداوند بجای دورغ و غیبت"، "پناه بر خدا از حسد و گناه باطل"، "طلب بازگشت و توبه"، "طلب توفیق به انتخاب در جهت خشنودی خداوند"، "درخواست بخشش"، "طلب اخلاق نیک و پسندیده"، "درخواست عدم آزمایش در مقابل دشمن"، "عاقبت بخیری هنگام فراغت از کار"، "پناه بر خدا از سختی زندگی"، "مقابله با دشمن" و "درخواست توفیق برای حرکت در راه خد" پرداخته می‌شود.

کریم منصوری قرائت آیات آغازین این برنامه را برعهده دارد و بامداد جویباری شعر تیتراژ را سروده و خود قرائت می‌کند. این برنامه در آستان متبرک امامزادگان سیده حمیده خاتون و سیدجعفر، امامزاده داوود، امامزاده عینعلی و زینعلی، امامزاده عبدالله، امامزاده قاسم تجریش و امامزاده قاضی صابر تصویربرداری شده است.

محمد صابر کارگردان و تهیه‌کننده "زمزمه نیایش" است و بهروز شبکول اجرای آن را برعهده دارد. مدیر تصویربرداری سیدوحید شاهچراغ، تصویربردار سیدسعید شاهچراغ و دستیار فرشید رضایی است. دستیار تهیه و برنامه‌ریز شهره صابر، صدابردار وفا خاتمی و عکاس آیدین پور‌ ایمان است. آرام صراف این برنامه را تدوین کرده است و آهنگ‌ساز آرش بامدادیان است. تیم پژوهش و نویسندگان شامل الهام ترنیان، زهرا صباغیان و فاطمه عباسی است.

"زمزمه نیایش" در 30 برنامه در ایام ماه مبارک رمضان هر روز قبل از اذان مغرب به مدت 10 تا 15 دقیقه از شبکه تهران به روی آنتن می‌رود.