به گزارش هنرآنلاین به نقل موسسه رسانه‌های تصویری، به منظور آشنائی بیشتر افکار عمومی و علاقه‌مندان و فرهنگ‌دوستان آلمانی با فرهنگ، هنر و هنرمندان ایرانی و ارائه حقائقی از حضور فعال بانوان ایرانی در صنعت سینمای کشورمان، هفته فیلم ایران با عنوان "نقش بانوان در آینه جامعه ایران" بانمایش پنج فیلم ایرانی "اینجا بدون من"، "آقایوسف"، "کنعان"، "دعوت" و "ورود آقایان ممنوع" از تاریخ 25 تیرماه سال جاری در سینمای kino colosseum شهر برلین به نمایش درآمده است.

جهت استفاده بهینه از این واقعه فرهنگی پس از نمایش هر فیلم، هنرمندان این فیلم‌ها شامل تهیه‌کننده، کارگردان و برخی از بازیگران زن در یک میزگرد شرکت کرده و این فیلم توسط شرکت‌کنندگان مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

در طول برگزاری این هفته فیلم، فیلم‌های سینمایی "آقا یوسف" با حضور هانیه توسلی و لادن مستوفی، فیلم سینمایی "کنعان" با حضور افسانه بایگان و تهیه‌‌کننده آن مصطفی شایسته، فیلم سینمایی "دعوت" با حضور محمد پیرهادی تهیه‌کننده و آناهیتا نعمتی بازیگر این فیلم برای دوستداران سینمای ایران به نمایش درخواهد آمد.

گفتنی است، در اختتامیه این هفته فیلم نیز فیلم سینمایی "ورود آقایان ممنوع" با حضور علی سرتیپی تهیه‌کننده این فیلم برای مخاطبان به نمایش درمی‌آید.

تاکنون فیلم "اینجا بدون من" و "آقا یوسف" به نمایش درآمده که با استقبال خوب نخبگان فرهنگی، دانشگاهی و مردم آلمان مواجه گردید. هنرمندان نیز از برگزاری اینگونه وقایع فرهنگی اظهار رضایت نموده و از اینکه توانسته بودند ارتباط خوبی با افکار عمومی آلمان و ایرانیان مقیم برقرار نمایند اظهار خوشحالی کردند.