سرویس موسیقی هنرآنلاین: اثر اولین مجموعه اشعار غزل مهدوی ترانه سرا و عضو گروه دال با نام "نیمه خاموش" چندی پیش به انتشار رسید و مراسم جشن امضای این کتاب نیز روز گذشته شنبه 14 اردیبهشت ماه برگزار شد.

غزل مهدوی درباره این کتاب به هنرآنلاین توضیح داد: نام کتاب براساس مفهوم "نیمه خاموش" که در گروه دال داشتیم انتخاب شد و یک شعر با همان مضمون مشابه هم در این کتاب هست. این مجموعه شعر از حدود 13 غزل، چند شعر بلندتر با عنوان قصه‌های بلند تشکیل شده است. در پایان کتاب هم چند اثر با عنوان لحظه های کوتاه داریم که دوبیتی ها و تک بیتی هستند. عمده مفاهیم آثار به غیر از چند اثر مابقی عاشقانه هستند.

او ادامه داد: شعر "نیمه خاموش" و اشعار دیگر محتواهای مختلف دارند. غزل هم اصولاً با شعر عاشقانه ترکیب شده است و هرگاه نام غزل به میان می آید آن فضا تداعی می‌شود. اشعار مجموعه "نیمه خاموش" ترانه نیستند و فقط یک سری مجموعه شعر هستند. یکی دو شعر این کتاب در گروه دال به صورت کامل یا ابیات انتخابی آن در گروه دال هم اجرا شده‌اند. اما ترانه‌های من در این کتاب نوشته نشده‌اند چون ترانه‌ها در گروه دال معمولا براساس ملودی نوشته می‌شوند.

مهدوی اضافه کرد: اشعار "نیمه خاموش" با هدف یک مجموعه نگارش یا گردآوری نشده‌اند و صرفا علاقه من به نوشتن شعر بودند. پس از این که به تعدادی رسیدند و قابلیت چاپ داشتند، این مجموعه را منتشر کردم. شعر نوشتن من ادامه خواهد داشت و روزی اگر احساس کنم سروده‌ها در کنار هم می‌توانند به شکل یک مجموعه باشند آن را منتشر می‌کنم. در غیر اینصورت برنامه‌ریزی دقیقی ندارم که حتماً سال آینده یا دو سال دیگر یک کتاب جدید منتشر کنم.