سرویس موسیقی هنرآنلاین: پروژه موسیقایی "خواب‌های رنگی من" ساخته حمید متبسم این روزها در حال ضبط است. این کار در حوزه و ژانر موسیقی کودک و شامل 12 ترانه در 12  دستگاه موسیقی ایرانی است تا از این طریق گوش کودکان با دستگاه‌های موسیقی ایران آشنا شود.

هنرمندان زیادی مانند فاطمه معتمدآریا به‌عنوان قصه‌گو، محمد بحرانی نقش‌آفرین و خواننده، مهناز خطیبی دکلمه، اردشیر کامکار مایستر نوازندگان، پژمان حدادی نوازنده سازهای کوبه‌ای، سپیده نیک‌رو شاعر، آرد انزابی‌پور صدابردار در این کار همکاری داشته‌اند.

محمد بحرانی، صداپیشه و بازیگر تلویزیون و سینما که به تازگی وارد عرصه خوانندگی شده است، درباره حضور در پروژه "خواب‌های رنگی من" گفت: من در گذشته کار در حوزه موسیقی کودک را تجربه کرده بودم و در این زمینه چند ترانه هم نوشته بودم ولی پذیرفتن پیشنهاد حضور به‌عنوان نقش‌آفرین و خواننده در پروژه "خواب‌های رنگی من" ابتدا برایم بسیار ترسناک بود، به همین خاطر مدتی طول کشید تا به جمع‌بندی برسم که بیایم این کار را انجام بدهم. در واقع من به آقای تبسم اطمینان کردم.

وی درباره همکاری با حمید تبسم اظهار داشت: من از قبل نسبت به آثار آقای متبسم شناخت داشتم ولی با خودشان از نزدیک صحبت نکرده بودم. ایشان یک روز با من تماس گرفتند و گفتند می‌خواهیم یک آلبوم با محور موسیقی کودک تولید کنیم که این آلبوم براساس دستگاه‌های موسیقی ایرانی است.

بحرانی در پاسخ به این سوال که آیا از قبل نسبت به موسیقی و بخصوص موسیقی ایرانی شناخت داشته است یا خیر، بیان کرد: من در موسیقی هیچ آموزش آکادمیکی ندیده‌ام ولی موسیقی ایرانی را به طور جدی دنبال می‌کنم و در این بین خواننده موردعلاقه‌ام استاد شجریان است. ضمن اینکه دوستان موزیسین بسیار زیادی هم دارم.

وی ادامه داد: موسیقی نواحی و سنتی را دوست دارم و طبیعتاً شما بخشی از این علاقه‌مندی من را در آثاری که توسط جناب‌خان در برنامه خندوانه اجرا شده است دیده‌اید ولی تاکنون به صورت جدی کار موسیقی ایرانی انجام نداده‌ام و حضور جدی من در عرصه موسیقی در حوزه موسیقی کودک بوده است.  

محمد بحرانی در پایان در رابطه با حضور نوازنده‌های بنام در پروژه "خواب‌های رنگی من" گفت: واقعیت این است که اسم نوازنده‌های این پروژه ترس من را بیشتر می‌کند، انگار هر روز که می‌گذرد، روند کار ترسناک تر می‌شود و من تنها امیدوارم زحمت دیگران را خراب نکنم.

آلبوم "خواب‌های رنگی من" به تهیه کنندگی هیوا محمودی مدیر موسسه Motifex منتشر و پخش خواهد شد