به گزارش هنرآنلاین براساس خبر رسیده، رمان "یک یادداشت دیگر" تنها کتاب موجود از سری انیمیشن‌هایی ژاپنی موسوم به "دفترچه‌ مرگ" به قلم ایسیو نیسین است. از این نویسنده‌ ژاپنی تا به حال اثری به فارسی ترجمه نشده است.

"یک یادداشت دیگر" رمانی جنایی است که شخصیت‌های اصلی آن کارآگاهی به نام ال و یک مامور اف‌.بی.آی به نام نائومی میزورا هستند. این دو به دنبال قاتل قتل‌های زنجیره‌ای که در یک بازه‌ زمانی مشخص در لس‌آنجلس اتفاق افتاده می‌گردند و رمان در حقیقت ردیابی نشانه‌های به‌جای مانده از قاتل در صحنه‌های ارتکاب جرم است.

بیشترین شهرت نیسیو ایسین نویسنده‌ ژاپنی، به دلیل نگارش کمیک استریپ‌ است.

در بخشی از رمان "یک یادداشت دیگر" می‌خوانیم: "عکس‌ها متعلق به دختری بلوند و جوان بودند که در همین اتاق به قتل رسیده بود. عینکش افتاده بود روی صورت‌اش. از نزدیک می‌شد گودی و دندانه‌های اسلحه را روی سرش دید. هر دو چشم از حدقه بیرون زده و چشم‌ها بعد از به قتل رسیدن تخلیه شده بودند. درست مانند خراش‌های روی بدن بیلیو برایدزمید. این یک نوع معیوب‌سازی جسد به شمار می‌آمد که به نحوه قتل هم مربوط نمی‌شد. میزورا هیچ نظری درباره اینکه چرا قاتل تصمیم به تخلیه چشم‌ها گرفته بوده،‌ نداشت. اما تصور کردن کسی که بتواند چنین کاری با یک دختر نوجوان انجام دهد،‌ کمی میزورا را آزرده‌خاطر ساخت. درست است که میزورا یک مامور اف.بی.آی بود و آموزش دیده بود تا با مسائل احساساتی برخورد نکند، اما به هر حال برخی چیزها غیرقابل بخشش بود. کاری که قاتل با قربانی دوم‌اش انجام داده بود هم در  همین دسته قرار می‌گرفت".

رمان "یک یادداشت دیگر"  نوشته ایسیو نیسین با ترجمه مائده مرتضوی در شمارگان 1000 نسخه و با قیمت 35هزار تومان توسط انتشارات آونددانش به فروش می‌رسد.