سرویس معماری هنرآنلاین: قطب علمی فناوری معماری دانشگاه تهران با همکاری انجمن علمی معماری کارگاه آموزشی طراحی و ساخت دیجیتال ‌ENCODED STEREOTOMY را برگزار می‌کند.

در این ورک شاپ دکتر ماتیاس ریپمن،  Matthias Rippmann؛ استاد دانشگاه ETH زوریخ و پژوهشگر گروه تحقیقاتی بلاک ‌BLOCK RESEARCH GROUP به عنوان سخنران حضور خواهد داشت.

همچنین دکتر علی اندجی، دکترای معماری دانشگاه تهران به عنوان مدرس مدعو در گروه تکنولوژی معماری دانشگاه تهران در این کارگاه حضور خواهد داشت. پوریا بنی آدم، کارشناس ارشد تکنولوژی معماری دانشگاه تهران؛ فرزانه اسکندری، کارشناس ارشد تکنولوژی معماری دانشگاه تهران و محمد حسین کریمی، کارشناس ارشد معماری دانشگاه شهید بهشتی به عنوان مدرس در این کارگاه حضور خواهند داشت.

در این ورک شاپ طراحی و ساخت یک پاویون تحقیقاتی با روش Thrust Network Analysis TNA و  با استفاده از دستگاه CNC Hot wire cutter ٥ محوره به دانشجویان آموزش داده می‌شود.

بخش آموزش و طراحی این کارگاه از ٦ الی ٩ خرداد ماه ٩٨ برگزار می‌شود. همچنین بخش آماده سازی و برش قطعات از ١١تا ١٦ خردادماه ٩٨ و بخش ساخت از ١٨ الی ٢٣ خرداد ماه ٩٨ برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است که حضور دانشجویان در بخش آماده سازی قطعات الزامی نیست. ضمناً به طور کلی ظرفیت دوره محدود است و طبق اعلام مدیران، ظرفیت حضور دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها در این کارگاه 15 نفر و ظرفیت غیر دانشجویان نیز 15 نفر خواهد بود.

علاقه‌مندان به حضور در این کارگاه می‌توانند تا پنج شنبه  26 اردیبهشت ماه از طریق وب‌سایت انجمن علمی معماری دانشگاه تهران  http://aa-ut.ir/stereotomy ثبت‌نام کنند و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با آیدی تلگرام @stworkshop_ut  ارتباط برقرار کنند.

‌بر اساس این گزارش، کارگاه خرداد ماه سال 98 در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران واقع در تهران، میدان انقلاب، خیابان انقلاب برگزار می‌شود.