سرویس مد و لباس هنرآنلاین: هر ساله در نخستین روز از ماه مه میلادی و یازدهمین روز اردیبهشت‌ماه با عنوان روز جهانی کارگر نامگذاری شده است.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر به همین مناسبت و البته سی و ششمین سالروز تأسیس این دانشگاه، اقدام به برگزاری کنفرانس ملی نساجی، پوشاک و مد کرد.

پیمان ولی‌پور معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر در این کنفرانس اذعان داشته است که نسخه رونق تولید در صنعت نساجی پوشاک و مد به‌عنوان پرفروش‌ترین و اشتغال‌زاترین صنعت جهان قرار دارد. اگر ایران از ابتدا به‌جای صنعت نساجی در پوشاک و مد پافشاری می‌کرد، امروز شاید تجارت و اشتغال خوبی را در کشور هم در بخش صنایع نساجی و هم در پوشاک و مد شاهد بودیم.

ولی‌پور دستاورد این کنفرانس را که چهارمین کنفرانس منطقه‌ای و نخستین نشست علمی نساجی پوشاک و مد است، ارسال ۱۹۳ مقاله به دو زبان انگلیسی و فارسی در ۱۲ محور فناوری نساجی، کاربرد فناوری نانو در صنعت نساجی، رنگرزی، چاپ و تکمیل، فرش، منسوجات بی‌بافت، کفپوش‌های ماشینی و چرم، طراحی پارچه و لباس، مدیریت، کارآفرینی و توسعه کسب‌وکار در نساجی، تکنولوژی و فناوری‌های تولید پوشاک و مد، پلیمر، الیاف و مواد پیشرفته، مدل‌سازی و روش‌های پیشرفته در نساجی، کاربردهای نوین منسوجات فنی، پژوهش هنر در نساجی و تکنولوژی و فناوری‌های تولید منسوجات خانگی و مد توسط محققان ایرانی از دانشگاه، پژوهشگاه، سازمان‌های و سازمان‌های نساجی و پوشاک از طریق سامانه کنفرانس به نشانی http://nctaf.qaemiau.ac.ir عنوان کرده است.

 در این کنفرانس مدیرکل صنایع نساجی، پوشاک، چرم و سلولزی وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاونان وزارتخانه، ​رئیس فراکسیون حمایت از صنعت نساجی مجلس، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت، رئیس اتاق بازرگانی و دیگر  مسئولان استان مازندران و شهرستان قائم‌شهر و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، کارخانه‌داران، صنعتگران صنعت نساجی پوشاک و مد کشور و استان مازندران، انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی کشوری و استانی و اصحاب رسانه حضور به هم رساندند.

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر برپایی چنین کنفرانس‌هایی را موجب ارتباط صنعتگران، هنرمندان، دانشجویان این رشته مهم و کاربردی و مسئولان انجمن‌ها و ارگان‌ها و اداره‌های مرتبط عنوان کرد.

کنفرانس ملی نساجی، پوشاک و مد ۱۱ اردیبهشت‌ماه در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده فنی دانشگاه آزد اسلامی واحد قائم‌شهر برگزار شد.