سرویس موسیقی هنرآنلاین: نشست خبری کنسرت ارکستر سمفونیک حافظ سه‌شنبه 10 اردیبهشت‌ماه در سالن کنفرانس خبرگزاری فارس برگزار شد.

در این برنامه حمید خزاعی خواننده و سرپرست ارکستر، امیرحسین سمیعی مدیر مرکز موسیقی موسسه شهرستان ادب، آرمین تاج‌بخش رهبر ارکستر حافظ و میلاد عرفان‌پور مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری نیز حضور داشتند.

در ابتدای برنامه میلاد عرفان‌پور مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری گفت: در ماه‌های اخیر شاهد وقوع سیل در بخش‌هایی از کشور بودیم. دردهایی به وجود آمد که نوروز امسال را برایمان تلخ کرد. برخی از هنرمندان مردم را به یاری دادن سیل‌زدگان دعوت کردند و دردها را به جامعه منعکس کردند. برخی از هنرمندان هم وارد میدان شدند و با حضورشان سعی کردند دردهای مردم را کمتر کنند.

او ادامه داد: حوزه هنری هم به‌مراتب با برگزاری کنسرت‌های مختلف توانست تمامی عوایدی این برنامه‌ها را به مردم سیل‌زده تقدیم کند و در بخش تجسمی هم افرادی آثار خود را به حراج گذاشتند تا بتواند با این کار بخشی از درد مردم را کاهش دهند، ما در حوزه هنری کنسرت علیرضا افتخاری و اشکان کمانگری را برگزار کردیم و در ادامه افتتاحیه ارکستر حافظ را برگزار کرده و تمامی درآمد حاصله را تقدیم مردم سیل‌زده خواهیم کرد.

امیرحسین سمیعی مسئول موسیقی موسسه شهرستان ادب هم گفت: موسسه شهرستان ادب با هدف انعکاس بهتر شعر انقلاب در حوزه موسیقی جدی تأسیس شده است. طی سه سال گذشته تلاش کرده‌ایم تا این حلقه مفقوده بی‌توجهی به شعر انقلاب در حوزه موسیقی را برطرف کنیم.

او ادامه داد: ما به سراغ تمامی شاعران انقلابی رفته و هدفمان این است که آثار آن‌ها را در قالب موسیقی جدی وارد عرصه کرده و به همین منظور نیازمند ارکستری بودیم تا این مهم را به انجام برسانیم و نتیجه آن تولد ارکستر حافظ بود. در ادامه آثار انقلابی در این ارکستر به اجرا درخواهند آمد.

سمیعی اضافه کرد: این ارکستر صرفاً برای یک اجرا تشکیل نشده و ما برنامه و تمرینات هفتگی را پیش رو و به‌صورت مداوم خواهیم داشت.

حمید خزاعی سرپرست ارکستر و خواننده این ارکستر هم گفت: تشکیل ارکستر به‌صورت دائم کاری دشوار و پیچیده است. خیلی از ارکسترها مقطعی تشکیل می‌شود تا چند اجرای محدود داشته باشند. این که ارکستری به‌صورت ثابت روی صحنه بماند کاری دشوار است و به پشتیبانی جدی نیاز دارد.

او ادامه داد: ما مدت‌هاست در حال تمرین برای اجرا بودیم که در نهایت عید امسال خبر سیل پخش شد و کام همه را تلخ کرد و ما تصمیم گرفتیم تا تولد ارکستر را برگزار کرده و عوایدی آن را تقدیم سیل‌زده‌ها کنیم. خوشبختانه با یاری مردم تمامی بلیت‌های ما به اتمام رسیده و از این بابت از همه تشکر می‌کنیم.

خزاعی همچنین گفت: ما برای انتقال مبلغ به سیل‌زدگان یک حساب در نظر گرفتیم و همچنین دستگاه پوزی در سالن قرار دادیم تا اگر کسی مبلغی بیش از بلیت برای سیل‌زدگان خواست در همان سالن این کار را انجام دهد.

آرمین تاج‌بخش رهبر ارکستر حافظ به‌عنوان آخرین سخنران نیز گفت: حدود شش ماه است که ارکستر را تشکیل داده‌ایم. همه بخش‌های یک ارکستر سمفونیک را در کنار سازهای ایرانی داریم. در اجرای پیش رو شانزده قطعه می‌نوازیم. قطعه‌هایی از تجویدی، خرم و دیگر بزرگان داریم. بخش شعرخوانی هم ترکیب دکلمه و ارکستر خواهد بود. از نظر مالی کمکمان شاید خیلی اندک باشد اما امیدواریم از نظر فرهنگی کمکی درخور داشته باشیم.

کنسرت ارکستر سمفونیک حافظ روز 12 اردیبهشت ساعت 21 در حوزه هنری برگزار خواهد شد.