به گزارش هنرآنلاین، مجتبی ابراهیمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در مراسم اختتامیه کارگاه آموزشی کارآفرینی و اقتصاد فرهنگ در سالن سیروس صابر اداره کل فرهنگ وارشاد استان اظهار کرد: امروزه توجه به مقوله تبلیغات و کارآفرینی در حوزه فرهنگ در افزایش تولید و بهبود وضعیت اقتصادی کشورها تاثیر به سزایی دارد.

وی خاطر نشان کرد: اقتصادی نبودن فعالیت های فرهنگی تصور نادرستی است که ضرورت اصلاح آن در کشور به شدت احساس می شود چراکه امروزه فعالیت و کارآفرینی در حوزه فرهنگ یکی از منابع اصلی درآمد زایی در کشورهای توسعه یافته محسوب می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در ادامه با تاکید بر نقش بازاریابی و تبلیغات در درآمدزایی و فروش محصولات فرهنگی افزود: امروزه شاهد آن هستیم که برخی کشورها با هزینه بسیار اندک فیلمی تولید می کنند و با تبلیغات و بازاریابی مناسب آن را به مخاطبان عرضه می کنندو همین امردر نهایت باعث می شود فیلم تولیدی چندین برابر درآمد سالانه برخی صنایع کشور ما فروش داشته باشد.

ابراهیمی ادامه داد: مصداق دیگر در این خصوص برگزاری بزرگترین نمایشگاه کتاب فرانکفورت آلمان است که علی رغم این که از نظر تعداد کتاب های موجود و بازدیدکنندکان نسبت به کشور ما در رتبه پایین تری قرار گرفته امابه واسطه تبلیغات موثر در حوزه فرهنگ درآمد قابل توجی برای این کشور دارد.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی البرز در بخش دیگری از صحبت های خود اساس انقلاب اسلامی را ماهیتی فرهنگی دانست و اضافه کرد: تفاوت انقلاب ما با سایر انقلاب ها ماهیت فرهنگی آن است و بتابراین بایداز این پتانسیل در زمینه تبلیغات فرهنگ ناب اسلامی بهره جست.

وی درپایان گفت: برگزاری دوره های کاربردی این چنینی بستری برای ایجاد تعامل تنگاتنگ با فعالان صنایع و هنر دراستان البرز خواهد بود.گفتنی است در پایان این مراسم لوح تقدیرو هدیه نقدی به همراه گواهینامه دوره به نفرات برتر شرکت کننده در این دوره اعطا شد.

انتهای پیام/62