سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین، شهاب منا مدیر نشر خنیاگر، به هنرآنلاین توضیح داد: این متد شرح یک ترم از کلاس "مبانی فن نوازندگی" استادمحمدرضا لطفی است که به خواست او توسط یکی از شاگردانشان نگارش شده و با تایید و مقدمه استاد به‌سامان رسیده است.

به گفته او، تمرین‌های کتاب با نگرش موسیقی ایرانی همگون‌اند، موزیکالیته هنرجویان را تقویت کرده هنرجو را به خلاقیت هنری نزدیک می‌گردانند و در جهت آموزش روش تمرین حرکت می‌کنند که مشکل بسیاری از هنرجویان است.

منا افزود: "دورهای مضرابی" (از دوتایی تا دوازده‌تایی با توالی‌های گوناگون راست و چپ مضراب و تغییر در تعداد و محل اکسنت‌ها)، "تکنیک‌های مضرابی" (برای تقویت اجرای انواع ریز، دراب و شلال)، "ساخت و تغییر پایه" (با استفاده از الگوهای مضرابی، تغییر اکسنت، چرخش در سیم‌ها و به‌کارگیری تزیینات)، "ساخت ملودی براساس پایه"،‌ "تمرین‌های دست چپ" (با انواع انگشت‌گذاری)، و انواع "تکیه و تحریر" اهم مطالب این متد را در بر می‌گیرند. در لوح فشرده ضمیمه، اجرای صوتی تمرین‌ها همراه با گزیده‌ای از سخنان استاد لطفی در کلاس و تصاویر منتخبی از او درج شده است.

مراسم رونمایی از کتاب و سی‌دی "مبانی فن نوازندگی تار و سه‌تار: یک ترم کلاس استاد محمدرضا لطفی" با گردآوری، آوانگاری و اجرای محسن بخشنده (با نظارت و مقدمه استادمحمدرضا لطفی) که توسط نشر خنیاگر منتشر شده است، پنجشنبه، 12 اردیبهشت ماه، مقارن با سالگرد درگذشت استادمحمدرضا لطفی در فرهنگسرای ارسباران، ساعت 15 برگزار می‌شود.

در این مراسم بهروز همتی، حمید سکوتی، رامین جزایری، ناشر و نویسنده، سخنرانی دارند. اجرای زنده توسط حمید سکوتی نیز از دیگر بخش‌های مراسم رونمایی کتاب است.