به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری سی‌و‌دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ابراهیم حیدری با بیان این که پویش مردمی با همکاری شبکه‌ گروه‌‌های ترویج کتابخوانی و همکاری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد اجرایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و انجمن نویسندگان کودک و نوجوان به راه افتاده است، افزود: این پویش با دستور ویژه‌ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای جمع‌آوری هدایای فرهنگی، لوازم‌التحریر و حتی اسباب‌بازی برای مناطق سیل‌زده در جنب نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در حال برگزاری است.

حیدری ادامه داد: توجه ویژه به کار فرهنگی در بحث امدادرسانی به سیل‌زدگان کشور از تاکیدات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است و بناست تا اقلام جمع‌آوری شده در کمپ‌های اسکان هموطنان سیل‌زده بسته به نوع، عناوین و مخاطبان کتاب‌‌ها توزیع شود.

او با انتقاد از مناسب نبودن مکان فعلی غرفه، افزود: رایزنی‌‌ها را با مدیریت نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انجام داده‌ایم تا در روزهای باقی‌مانده از زمان برگزاری نمایشگاه کتاب، غرفه‌ به لحاظ پرتردد بودن و معرض دید قرار گرفتن به مکان بهتری انتقال یابد. متاسفانه به دلیل شروع دیرهنگام تبلیغات، عملا نتوانستیم تبلیغ کافی داشته باشیم ولی تلاش داریم تا از فرصت به وجود آمده در نمایشگاه کتاب تهران برای جذب کمک‌‌های فرهنگی هموطنان عزیز برای سیل‌زدگان کشورمان بهره‌مند شویم.

حیدری با تاکید بر این که در غرفه‌ پویش جمع‌آوری اقلام فرهنگی برای هموطنان سیل‌زده تمامی کمک‌ها به صورت اقلام فرهنگی، کتاب، لوازم‌التحریر و اسباب‌بازی است، گفت: از پذیرش کمک‌‌های نقدی معذوریم.

او این پویش را یک حرکت فرهنگی و نشانگر دغدغه‌مداری متولیان فرهنگی و کتاب‌دوستان نسبت به هموطنان آسیب‌دیده دانست و گفت: بناست تا نویسندگان کودک و نوجوان نیز با حضور در غرفه‌ پویش جمع‌آوری اقلام فرهنگی و کتاب برای ارتباط دوسویه با مردم در این کار خیر مشارکت کنند.

حیدری با اشاره به عمق آسیب‌‌های روانی وارد شده به کودکان در بحران‌‌ها و بلایا، افزود: متاسفانه در وضعیت‌‌های بحرانی عمده کمک‌‌ها متوجه نیازها و کالاهای اساسی است و کمتر فکری برای کمک به بهداشت روانی کودکان می‌شود.

او تاکید کرد: کارهای فرهنگی هم‌چون قصه‌گویی و کتابخوانی در مرکز اسکان آسیب‌دیدگان بلایای طبیعی بسیار کمک‌کننده و خداپسندانه است.

حیدری با تاکید بر نقش کتاب و کتابخوانی در بازگشت دوباره امید به آسیب‌‌‌دیدگان روانی توضیح داد: از نقطه نظر علمی نیز این امر ثابت شده است و سعی داریم با تحقق هدف به جبران آسیب‌‌های روحی سیل‌زدگان کشورمان از راهکار فرهنگی و اهدای کتاب و کتابخوانی بهره‌مند شویم.

او ابراز امیدواری کرد تا فعالیت پویش جمع‌آوری اقلام فرهنگی و کتاب برای سیل‌زدگان با اتمام نمایشگاه کتاب تهران خاتمه نیافته و همچنان نیز تداوم داشته باشد.

سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار "خواندن توانستن است" تا 14 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.