به گزارش خبرنگار سینمایی هنرآنلاین، فیلم سینمایی "بدون اجازه" که این روزها بر روی پرده نقره ای سینما است، به طرح یک معضل اجتماعی می‌پردازد و قصد دارد ضمن واکاوی مسائل مختلف؛ برای جوان‌ها فیلمی جذاب و مخاطب پسند باشد. این فیلم موضوع انتشار فیلم های خصوصی را مد نظر گرفته که در سال 89 حوادث مختلفی را در جامعه رقم زده بود. اما این فیلم در زمان ساخت شدن نتوانست راهی پرده سینما شود. این موضعی است که به کارکردهای آسیب شناسی فیلم لطمه زده و بر همین اساس گفت و گویی با مرتضی هرندی کارگردان "فیلم بدون اجازه " داشتیم که در ادامه می خوانید.

از اکران فیلم در موقعیت زمانی فعلی احساس رضایت دارید ؟

اگر فیلم در زمان ساخته شدن در سال 89 اکران می‌شد به مراتب می‌توانست اکران بهتری داشته باشد. از آغاز سال 91 اکران خوبی در سینما وجود نداشت و به صورت ناگهانی به ما اطلاع دادند که فیلم باید اکران شود. علاقه داشتم فیلم در فصل پائیز و آغاز به کار مدارس، آموزشگاه‌ها و دانشگاه‌ها به نمایش در می‌آمد. معمولا موضوعات اجتماعی که دست مایه ساخت یک فیلم قرار می گیرد خیلی بهتر است که در همان زمان ساخت اکران شود و در این صورت است که فیلم می‌تواند با مخاطب ارتباط فراگیر‌تری برقرار کند. موضوع اصلی فیلم هم در باره استفاده نابجا از دوربین های مدار بسته و فیلمبرداری در مکان های خصوصی و اتاق پروهای فروشگاه‌ها است که عده ای افراد سود جو از آن سو استفاده می کنند.

به چه دلیل اکران فیلم دو سال به تعویق افتاد ؟

نمیدانم دوستان شورای صدر پروانه نمایش و اکران دلیل واضحی برای عدم نمایش فیلم در طی این دوسال عنوان نکردند. فیلم اگر در دوسال قبل اکران شده بود می توانست با بازخوردهای متفاوتی روبرو شود و مضمون اصلی فیلم در آن زمان سوژه اصلی اغلب مطبوعات بود.

فیلم بدون اجازه تاریخ مصرف دارد؟ خیر، منظورم این نبود. موقعی که جامعه ملتهب موضوعی است هشدار های لازم باید در همان موقع انجام شود و در طول داستان فیلم به طور دقیقی ابعاد مختلف این معضل اجتماعی را آسیب‌شناسی کرده‌ایم و برای تکمیل شدن فیلم‌نامه به پرونده‌های متعددی مراجعه داشتیم تا ماحصل کار مبتنی بر یک کار کارشناسی شده باشد.

به چه دلیل در زمینه انتخاب بازیگران به سراغ استفاده از بازیگران مطرح و ستاره نرفتید؟

در زمان دریافت پروانه ساخت این سیاست حاکم بود که در آن مقطع زمانی از بازیگران ستاره استفاده نشود.

بازیگران فیلم به شما تحمیل شدند؟

خیر، معتقدم کست بازیگران فیلم به درستی چینش شده است.

قصد داشتید از بازیگر سوپر استار برای نقش اصلی ( امیر ) استفاده کنید؟

کلمه سوپر استار را قبول ندارم. سیاست هایی وجود دارد که مثلا برای اکران فیلم، دفتر پخش برای قبول پخش، به نام بازیگران فیلم توجه می کند.

به چه دلیل در مورد فیلم تبلیغات کمی انجام شده است؟

بر خلاف عقیده شما معتقدم تبلیغات مناسب و اندازه‌ای در مورد فیلم انجام شده است و دوستان شورای صنفی نمایش اعتقاد داشتند که تبلیغات فیلم زیاد است. در خیابان های شلوغ و پر رفت و آمد و اتوبان ها بنرهای تبلیغاتی فیلم پخش شده است و تیزرهای فیلم هر شب در چند نوبت از تلویزیون پخش می شود و از اسپیکرهای تبلیغاتی، کف خیابان نیز در جاهای مختلف استفاده شده است.