به گزارش هنرآنلاین، دفتر آموزش‌ و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری به عنوان متولی اصلی ساماندهی، سیاست­گذاری، الگوسازی و اجرای فرایندهای آموزش هنر در کشور و به منظور تضمین کیفیت سطح آموزش در آموزشگاه‌های آزاد هنری، همچنین استفاده از توانمندترین مدرسان، سامانه‌ای طراحی و راه‌اندازی کرده است.

فاز نخست سامانه کارت صلاحیت تدریس مربیان آموزشگاه­‌های آزاد هنری، سال گذشته، پس از وقفه‌ای هفت ساله در پنجم آذرماه 1397 به نشانی http://aes.farhang.gov.ir راه‌اندازی شد که بیش از 750 نفر متقاضی در این سامانه ثبت نام کرده‌­اند.

متقاضیان در صورت احراز شرایط و تخصص حرفه‌­ای مربیگری در یکی از رشته‌های هنری مصوب، می‌­توانند در آموزشگاه‌­های آزاد هنری به تدریس بپردازند و مراجع نظارت و رسیدگی بر فعالیت­‌های آموزشگاه­‌های آزاد هنری در کلیه ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور نیز این کارت را در بعد نظارتی به عنوان یکی از مدارک اصلی فعالیت آموزشی در آموزشگاه قلمداد می‌کنند و مدرسان، برای تدریس در آموزشگاه‌های آزاد هنری موظف به دریافت کارت تدریس هستند.

مراسم رونمایی از سامانه صدور کارت تدریس مربیان آموزشگاه‌های آزاد هنری، روز چهارشنبه 11 اردیبهشت ماه، ساعت 8 صبح با حضور مدیران هنری و اعضای شورای نظارت بر آموزشگاه‌های آزاد هنری در سالن جلسات دفتر موسیقی برگزار می‌شود.