به گزارش هنرآنلاین، "در گیسوی او پیچید" تازه‌ترین آلبوم گروه موسیقی نقش با تمرکز بر موسیقی کلاسیک ایرانی با آهنگسازی امیر شریفی و خوانندگی مجتبی عسگری، سه‌شنبه دهم اردیبهشت‌ماه ساعت 19:30 در شهر کتاب فرشته رونمایی و روانه بازار نشر خواهد شد.

در این مراسم دکتر ساسان فاطمی استاد دپارتمان موسیقی دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران به‌تفصیل از خصوصیات این آلبوم سخن خواهد گفت. "در گیسوی او پیچید" پس از آلبوم‌های "چهارسو" و "برافشان" و "حُزّان" که تمام آن‌ها توسط انتشارات ماهور منتشر شده، چهارمین آلبوم مستقل گروه نقش است که در هشتمین سال فعالیت مستمر این گروه تولید و در قالب دو سی‌دی با 11 قطعه عرضه می‌شود.

در سی‌دی اولِ این آلبوم، گروه نقش به لحاظ استفاده از عناصرِ ایجادِ فرم، ادوار ایقاعی، تلفیق شعر و موسیقی، پرهیز از بداهه‌خوانی و بداهه‌نوازی و طراحی و ساخت بسیار دقیق آوازها و جواب آوازها، بالا بردن چگالی مُدال در هر قطعه و درکل اثر، به‌وضوح از مرزها و زیبایی‌شناسی رایجِ قاجاری در موسیقی دستگاهی فراتر می‌رود. این عبور آگاهانه از مرزهای مستحکم و تثبیت‌شده‌ی موسیقی دستگاهی با نیت احیای امکانات فراموش‌شده‌ی موسیقی کلاسیک پیشاقاجاری با رجوع به امکانات ثبت‌شده در رسالاتِ سنتِ موسیقایی دوره‌ی تیموری-صفوی صورت پذیرفته است. ازاین‌رو اکثر قطعات سی‌دی اول، در سیاقِ نوینِ موسیقی کلاسیک ایرانی موسوم به "جنبش نئوکلاسیک" جای می‌گیرد.

قطعات سی‌دی دوم، بیشتر با بهره‌گیری از امکانات بالقوه و بالفعل موسیقی دستگاهی ساخته شده است. این قطعات، با رجوع به دو منبع اصلی: یکی امکانات بالقوه در باطن نظام دستگاهی و دیگری فرم‌های موجود در ادبیات کلاسیک ایران، در پی گسترش هرچه بیشتر مواد و مصالح قابل استفاده در ساخت قطعات است.

نوازندگان گروه نقش در این اثر عبارتند از: امیر شریفی (تار، سه‌تار)، هوشمند عبادی (نی)، محمد عشقی (سنتور)، المیرا مردانه (کمانچه، کمانچه آلتو)، مرجان مهربان (قانون)، آرش سعیدیان (عود)، سهیل اله‌دادیان (تنبک).

شهر کتاب فرشته در خیابان شریعتی، پائین تر از پل اتوبان صدر، پلاک 1671 واقع شده است.