به گزارش هنرآنلاین، فروش بلیت اینترنتی نمایش "شهر ما" نوشته تورنتون وایلدر و ترجمه زهرا طولابی که با طراحی و کارگردانی محمدحسن معجونی از ۲۰ اردیبهشت در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌رود، از ساعت 12 روز سه‌شنبه 10 اردیبهشت از طریق سامانه "تیکت" آغاز می‌شود.

همچنین پوستر این اثر نمایشی نیز منتشر شد که توسط شهاب اشتری طراحی شده است.

در این اثر نمایشی بازیگران به ترتیب ورود عبارتند از: کیارش دادگر، حسین امیدی، سوگل کلابی، مرسده ایزددوست، سما رجبی، آوا شریفی، مهدی ابوحمزه، عباس صابری، امیرحسین گمنام، افشین وزیرزاده، مهشید آقاخانی، هاله پورقدیمی، لیلا اکبری، داران آرمان، پریسا طهماسب، یاسمن دهقانی، ملینا جوهری، مهدی باقرکنی، مریم زارعی، رضا سامانی، بهشاد رسولی، سپهر جاویدیان، سحر علیرضایی، هدی بهمن‌اف، احمدرضا مقدسی، علی قانعی، سیاوش البخشی نائینی، افشین تمدن، مریم محمودی منش، علی بیک‌زاده، شیما بهرمن، علی شهدادی، پردیس رضاپوری، صبا پویشمن و بهار شعربافی.

همچنین مهدی چاکری دراماتورژ، شایلان عشایری مدیر پروژه و طراح لباس، صبا کسمایی طراح نور، کیارش دادگر، ارسلان انکشافی، ملینا جوهری و کوروش خلیلی موسیقی، احسان معجونی ساخت تیزر، البرز تیمورزاده عکاس، لیدا فتح‌الهی مربی بدن، محمدرضا علی‌اکبری مربی بیان، رها شیرازی دستیار کارگردان و برنامه‌ریز، سیاوش البخشی نائینی، امیرحسین بیات و سپهر صانعی گروه کارگردانی، زهرا میرآقایی منشی صحنه، رضا سامانی مدیرتولید، بهشاد رسولی، میلاد حکمت و ندا تسلیمیان مدیران صحنه، مهشید دمی‌زاده و شیرین طیبی دستیاران طراح صحنه و لباس، سید مصطفی طباطبایی "صنایع چوب میزان" ساخت دکور و محسن نوری، مهتاب شیرانی، مریم سپهری و ساسان پیروز همکاران گروه "لیو" نمایش "شهر ما" هستند.

 

آغاز اجرای مجدد رپرتوار "اُپرای عروسکی خیام"

"اُپرای عروسکی خیام" نهمین اثر از گروه تئاتر عروسکی آران به سرپرستی نویسندگی و کارگردانی بهروز غریب پور اجرای مجدد خود را در قالب برنامه اجراهای تناوبی (رپرتوار ) از 11 الی 20 اردیبهشت 98 در سالن فردوسی ساعت 19:30 آغاز خواهد کرد.

گروه تئاتر عروسکی آران در فروردین ماه و مقارن با روز عطار نیشابوری معلم کبیر معرفت و فضیلت و نگاه عاشقانه به جهان و انسان، به خالق و مخلوق، "اُپرای عروسکی عشق" را پس از اجراهای بهمن و اسفندماه 1397 به روی صحنه برد و این اپرا را به ساحت او تقدیم کرد.

بهروز غریب پور نویسنده، طراح و کارگردان و بنیانگذار این گروه که عنوان شهروندی و نشان فیروزه‌ای نیشابور را به خاطر اجرای "اُپرای عروسکی خیام" دریافت کرده است، از یازدهم اردیبهشت ماه "اُپرای عروسکی خیام"را نخست در تالار فردوسی و محل دائمی اجراهای گروه تئاتر عروسکی آران و با حمایت بنیاد فرهنگی فرهنگی رودکی و سپس در کشور رومانی و به دعوت "جشنواره  سی بی یو" یکی از معدود جشنواره‌های بزرگ تئاتر جهان به اجرا در خواهد آورد. به همین دلیل مدت اجراهای این اُپرا که هر روز رأس ساعت 19:30 در تالار فردوسی به اجرا در می‌آورد، کوتاه و در بازه زمانی آماده‌سازی مقدمات سفر و انجام آن امکان تمدید اجرا را ندارد.

شایان ذکر است که بلیت‌های این اپرا در سایت تیوال که تنها محل فروش و همچنین پیوند میان بهروز غریب پور و مخاطبان بزرگوار آثار گروه تئاتر عروسکی آران است به فروش می‌رسد.

اُپرای عروسکی خیام که تولید آن بالغ بر سه سال طول کشیده، بهروز غریب پور در این اثر نمایشی، اندیشه‌ها و بخش‌هایی از زندگی حکیم عمر خیام را دستمایه قرار داده تا ضمن معرفی هرچه بهتر و بیش‌تر این عالم برجسته جهان اسلام، به رفع برخی تناقض‌ها و سوءتعبیرهایی که سال‌هاست در اذهان عمومی و دوست‌ داران خیام شکل گرفته بپردازد. این اثر درسال 96 تولید و به روی صحنه رفت.

محمد معتمدی، وحید تاج، رها یوسفی، اسحاق انور و حامد فقیهی و بسیاری از آواگران ارزشمند دیگر نقش‌های مختلف این اپرا را اجرا کرده‌اند .آهنگسازی این اثر توسط امیر بهزاد و رهبر ارکستر آن در لندن توسط فرنوش بهزاد انجام شده است.

 

"کرونوس" در نوفل‌لوشاتو به صحنه می‌رود

نمایش "کرونوس" به نویسندگی و کارگردانی علی صفری، تهیه کنندگی سعید صفرپور و سید سالار موسوی در سالن شماره یک عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه می‌رود.

این نمایش روایت گمگشتی در زمان و چالش‌های زندگی و بقا در سال ۳۰ هزار میلادی است.

"آشویتس زنان" آخرین تجربه علی صفری در مقام نویسنده و کارگردان در اجرای عموم و سی و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با استقبال تماشاگران روبرو شد. "هجوم"، "مربع"، "آخرین نبرد" از دیگر آثار وی است که تاکنون روی صحنه رفته‌اند.

نمایش "کرونوس" از اواسط خرداد ماه در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه می‌رود. اطلاعات تکمیلی به زودی اعلام می‌شود.

 

"شاپرک خانوم" ویژه عکاسان و اهالی رسانه به صحنه می‌رود

نمایش موزیکال "شاپرک خانوم" روز سه شنبه ۱۰ اردیبهشت ماه، ساعت 8 شب در سالن سینماتئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به صورت ویژه برای عکاسان، خبرنگاران و اهالی رسانه به روی صحنه می‌رود. حضور تمامی اهالی رسانه آزاد و رایگان است.

این تئاتر نوشته بیژن مفید و به روایت و کارگردانی حسن انصاریان از ابتدای اردیبهشت به روی صحنه رفته است. سیاوش طهمورث، فریبا متخصص، بهرام سروری نژاد، قربان نجفی، محمد آقامحمدی، آذین فولادوند و سبا قاسمی بازیگران بزرگ‌سال آن هستند.

حسن انصاریان بیشتر به عنوان نویسنده در سینمای ایران شناخته می‌شود، او در دهه ۶۰ آثاری چون "توطئه"، "روباه قرمز" و "خرس پشمالو" و "گل اخمالو" را به صحنه برد و پس از سال‌ها این تئاتر که داستان گرفتار شدن یک شاپرک در دام عنکبوت‌ است را روایت می‌کند.

در این تئاتر که رویکردی با مخاطب کودکان و نوجوانان نیز دارد، بازیگران کودک و نوجوانی چون پارسا رضوی، نرگس اله وکیلی و حسام صیادی نیز ایفای نقش می‌کنند. 

کاوه آهنگرانی، حمیدرضا احسانی و میلاد شکری نوازندگان این نمایش موزیکال‌ به تهیه کنندگی کامران قدکچیان و منوچهر مصیری هستند.

نمایش موزیکال "شاپرک خانوم" تا خرداد ماه سال جاری هر شب به جز شنبه‌ها راس ساعت ۲۰ (۸ شب) روی صحنه سالن سینماتئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان ورزا به اجراهای خود ادامه می‌دهد.

این نمایش برای روز سه شنبه ۱۰ اردیبهشت به دلیل اجرای ویژه خبرنگاران، اهالی رسانه و عکاسان بلیط فروشی ندارد، امّا علاقه‌مندان می‌توانند از روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه از طریق وب‌سایت تیوال به نشانی tiwall.com و یا گیشه بلیط فروشی سالن کانون پرورش فکری در خیابان خالد اسلامبولی اقدام کنند.