سرویس سینمایی هنرآنلاین: پوریا پورسرخ با فیلم "مدیترانه " در سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر حضور داشت و این روزها نیز با نمایش "آلفرد " اولین حضورش را در عرصه تئاتر تجربه می‌کند. علاوه بر این به زودی با سریال "ازیادها رفته" به تلویزیون می‌آید.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره حضور در این سریال گفت: نقشی که در این سریال ایفا کردم، تاکنون در هیچ یک از آثارم تجربه نکرده بودم. کمترین نقشى بود که در یک  سریال داشتم اما در عین حال سخت‌ترین نقش در تجربیات سریالم نیز بود. در واقع این سریال برای همه عوامل جزو کارهای به یادماندنی است که بسیار سخت بود، اما وقتی زحمت می‌کشید نهایت خروجی آن خوب است. بهرام بهرامیان نیز بسیار کارگردان سخت‌گیری است اما انرژی که به گروه منتقل می‌کند  خوب است.

این بازیگر ادامه داد: گریم سختی دراین کار داشتم و نقش یک آدمکش اجیر شده را بازی می‌کنم. "از یادها رفته" جزو آثاری است که تلویزیون تا سال‌ها به آن افتخار می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به پخش این سریال در ماه مبارک رمضان بازخوردها چگونه خواهد بود، بیان کرد: این سریال مناسبتی نیست و برای ماه مبارک رمضان هم نیست و از این که در این زمان پخش می‌شود، ناراحت  شدم چرا که قرار به پخش در این زمان  نبود، اما همین که پخش می‌شود جای شکر دارد. من خودم ترجیح می‌دادم این سریال هر شب پخش نشود و در یک بازه زمانى طولانی‌تر مخاطب لذت دیدن سریال را ببرد." از یادها رفته" سریال خوب و ویژه‌ای است، چه به لحاظ ساخت و چه به لحاظ زمانی که صرف تولید آن شده است. من پیش از این  سریال مناسبتی نیز کار کرده بودم و با شرایط ساخت این سریال‌ها آشنایی دارم، اما این سریال با صبر و حوصله و در مدت زمان طولانى کار شده است.

پور سرخ درباره فیلم سینمایی "مدیترانه " و قصه آن که در سی وهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درآمد، گفت: "مدیترانه " قصه یک زوج جوان است که مرد به واسطه این که کارمند اداره آب است، مامور به سوریه می‌شود و ناخواسته درگیر ماجرایی می‌شود که زندگى او را دچار بحران کرده و پیش برنده داستان است. این فیلم یک قصه خانوادگی اجتماعی در بستر جنگ است.

بازیگر "به وقت خماری" همچنین به دو سریالی که در شبکه نمایش خانگی کار کرده، اشاره کرد و افزود: "ریکاوری " و "پیکسل " را برای شبکه نمایش خانگی آماده دارم که هنوز پخش نشده است. یک گلایه از برخی دوستان خودم دارم. رعایت نکردن قواعد تولید، مبحث گمشده این روزهای ما است؛ متاسفانه برخی از همکاران شیوه‌هایی را در کارشان پیش می‌گیرند که همه را به دردسر می‌اندازد. وقتی یک کاری را انجام دهیم که حساسیت برانگیز می‌شود، این فقط خودمان نیستیم که به دردسر می‌افتیم شاید به عنوان تهیه کننده با لابی بتوانیم آن را حل کنیم اما کارهاى بعدى دچار مشکل می‌شوند. همانگونه که سریال‌هاى در حال پخشی نظیر  "نهنگ آبی "  دچار این معضل شده و عوامل این سریال نیز بسیار به این اتفاق معترض هستند. در حال حاضر "ریکاوری " نیز دچار همین مشکل شده است و در پخش آن وقفه افتاده است.

پورسرخ ادامه داد: "پیکسل" نیز با یک گروه بازیگران پرو پیمان تشکیل دهنده اولین سریال تعاملى است. به این معنى که بیننده خودش پایان قصه را انتخاب می‌کند و به قسمت بعد می‌رود و به سلیقه بیننده قصه پیش می‌رود که در نوع خود با خلاقیت بی‌نظیرى روبرو هستیم که همینجا به حامد عنقا بابت این جسارت تبریک می‌گویم  البته متاسفانه به دلایلى که خودم هم نمی‌دانم این سریال فعلاً در رسانه پخش نشده است.

این بازیگر درباره سایر فعالیت‌ها و آثار خود نیز گفت: حسرت بزرگ زندگی‌ام اکران نشدن فیلم  "رستاخیز" ساخته احمدرضا درویش است که بسیار کار سختی بود دو سال عمرمان را در این فیلم گذاشتیم و نهایتاً  اکران نشد. "چشم و گوش بسته " فرزاد موتمن را دارم که روزهاى اول سال جدید به پایان رسید و نتیجه آن بسیار برایم لذتبخش است و یک کمدی به نام "حاج آقا سلام" به کارگردانی حسین تبریزی نیز آماده اکران دارم که به همراه آقایان حمید گودرزى و محمدرضا شریفى‌نیا در آن به ایفای نقش پرداخته‌ام . همچنین "دخمه " فیلمی در ژانر وحشت بازی کردم به به همراه شقایق فراهانى عزیز که امیدوارم خوب اجرا شده باشد. فیلم سینمایی  "مدیترانه " را هم دارم که امیدوارم به زودی اکران شوند.