به گزارش هنرآنلاین براساس اخبار رسیده، ابوتراب خسروی که از او کتاب‌های "آواز پر جبرئیل"، "رود راوی"، "ملکان عذاب"، "اسفار کاتبان" و "حاشیه‌ای بر مبانی داستان" به‌تازگی توسط نشر نیماژ بازنشر و در نمایشگاه کتاب امسال رونمایی شده‌اند، پس از سال‌ها در نمایشگاه کتاب تهران و غرفه‌ نشر نیماژ حضور یافته و با علاقه‌مندان آثار خود دیدار خواهد کرد.

قرار است این نویسنده روز دوشنبه 9 اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۱ صبح در نمایشگاه حضور داشته باشد و برنامه‌هایی نیز به همین مناسبت تدارک دیده شده است.

ابوتراب خسروی، خالق آثاری هم‌چون "اسفار کاتبان"، "رود راوی" و "ملکان عذاب"، فروردین ماه سال ۱۳۳۵ در استان فارس و شهرستان فسا به دنیا آمد. او به واسطه‌ شغل پدرش در خیلی از شهرها زندگی کرده است و می‌توان گفت همین موضوع سبب آشنایی او با فرهنگ جای‌جای ایران شده است که این آشنایی به خوبی در آثارش نمود پیدا کرده است. در همین سفرها و اقامتش در اصفهان بود که در کارگاه‌های داستان هوشنگ گلشیری هم حضور فعال داشت. ابوتراب خسروی بسیاری از جوایز ادبی را برای آثارش به دست آورده است. "اسفار کاتبان"، برنده جایزه مهرگان ادب، رود راوی برنده چهارمین دوره جایزه هوشنگ گلشیری، کتاب ویران برنده یازدهمین دوره جایزه هوشنگ گلشیری و در آخر ملکان عذاب برنده هفتمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد شده است.

 

بزرگداشت مرحوم دکتر محمود عبادیان در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی

مراسم بزرگداشت مرحوم دکتر محمود عبادیان ادیب، فیلسوف و زیباشناش، سه‌شنبه 10 اردیبهشت ماه در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار می‌شود.

دکترمحمود عبادیان پیش از وفات بیش از ۳۰ عنوان کتاب فلسفی و ادبی را ترجمه یا تالیف کرده است که رساله منطقی-فلسفی ویتگنشتاین نخستین‌بار توسط او به زبان فارسی ترجمه شد.

او استاد بازنشسته گروه فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی، عضو هیات علمی دانشگاه مفید قم و عضو گروه فلسفه فرهنگستان هنر ایران بوده است. "فردوسی، سنت و نوآوری در حماسه‌سرایی" (مباحثی از ادبیات تطبیقی)، "سقراط"، "درآمدی بر ادبیات معاصر ایران"، "تکوین غزل و نقش سعدی" (مقدمه‌ای بر مبانی جامعه‌شناختی و زیباشناختی غزل فارسی و غزلیات سعدی)، "گزیده‌ زیباشناسی هگل"، ترجمه‌ "هگل جوان" (در تکاپوی کشف دیالکتیک نظری)، "پرتره زرتشت" و "عالم در آیینه تفکر فلسفی" از جمله آثار ترجمه‌ای و تالیفی این استاد فقید است.

در این مراسم که از ساعت 17:30 تا 19:30 برگزار خواهد شد، حسن بلخاری رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی؛ اصغر دادبه عضو هیات مدیره انجمن؛ حسین پاینده استاد دانشگاه علامه طباطبایی، شیوا دولت‌آبادی روانشناس، بهرام پروین گنابادی نویسنده و منتقد ادبی و حمیدرضا اسلامی سخنرانی خواهند کرد.

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در خیابان ولیعصر(عج)، پل امیربهادر، خیابان سرلشکر بشیری، پلاک71 واقع است.