به گزارش هنرآنلاین براساس اخبار رسیده، نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ساعت ۱۶:۳۰ به نقد و بررسی کتاب "دیدار دانش و دین" نوشته ایان گریم باربور با ترجمه یوسف نوظهور و حسن اکبری بیرق اختصاص دارد که با حضور عبدالله نصری و مترجمان کتاب در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.

در معرفی این کتاب عنوان شده است: "ایان گریم باربور، از آغاز دهه‌ ۶۰ میلادی تحقیق و نگارش در حوزه‌ علم و دین را آغاز کرد. او آثار متعددی نوشت که از آن‌جمله می‌توان به "مسیحیت و علم"، "علم و دین"، "انسان غربی و اخلاق محیط زیست"، "اسطوره‌ها الگوها و پارادایم ها" و  ... اشاره کرد.

باربور میراث‌دار سنتی است که در آن مرجعیت علم پذیرفته شده است و در جوار آن باید برای دین جایگاهی جدید تعریف کرد. به تازگی کتاب "دیدار دانش و دین" او با ترجمه‌ یوسف نوظهور و حسن اکبری بیرق در انتشارات فروزش منتشر شده است. در این کتاب تلاقی میان علم و دین در عرصه‌های مختلف کیهان‌شناسی، آفرینش انسان و نظریه‌ فرگشت، علم ژنتیک و ماهیت انسان و رابطه‌ خدا و طبیعت مورد بررسی و بحث قرار گرفته است. ترجمه‌ این اثر به زبان فارسی می‌تواند در ارتقای مباحث فلسفه‌ دین و کلام جدید موثر باشد".

همچنین نشست ویژه شهر کتاب در روز چهارشنبه یازدهم اردیبهشت ساعت ۱۱ صبح به تحلیل و بررسی شعر امروز روسیه اختصاص دارد که با حضور ویچسلاو کوپریانوف (شاعر معاصر روسیه)، احمد پوری، زهرا محمدی و سیدحسین طباطبایی در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.

در خبر برگزاری این نشست آمده است: ادبیات روسی برای ما ایرانیان بیشتر با آثار برجسته‌ نثر روسی شناخته و شاهکارهای ادبیات داستانی روسیه به فارسی بارها ترجمه و منتشر شده است. اما شعر روسی مانند ادبیات داستانی روسیه چندان شناخته‌شده نیست و میزان شناخت و آشنایی دوستداران ادبیات در ایران با شعر روسی به ویژه شعر معاصر روسیه، در حد و اندازه‌ای شایسته‌ این‌ گونه‌ مهم ادبی در روسیه نیست.