سرویس موسیقی هنرآنلاین: آلبوم "آوای ایران (محلی‌ها)" ساخته شریف لطفی آهنگساز٬ نوازنده هورن و رهبر ارکستر به تازگی منتشر و روانه بازار موسیقی شده است.

مجموعه قطعات "محلی‌ها" در دو دهه پیشین توسط لطفی ساخته شده و در آلبوم جدید برای کوآرتت سازهای ایرانی تنظیم شده است. اجرای آثار این آلبوم بر عهده کوارتت فیلارمونیک تهران (سازهای ایرانی) به نوازندگی علی ابراهیمی (سنتور)، فؤاد قهرمانی (سه‌تار)، امیرحسین نجفی (تار) و محمدرضا پوستی (عود) بوده است.

شریف لطفی درباره آلبوم "آوای ایران (محلی‌ها)"  توضیح داد: مشکلی که ایران وجود دارد و همیشگی است این است که وقتی می‌خواهید کاری تازه را آغاز کنید، افرادی هستند که مانع می‌شوند یا به هر دلیلی سعی می‌کنند شما را متوقف کنند، اما باید بگویم این آلبوم منافاتی با چیزی ندارد.

او ادامه داد: من در این آلبوم حرکتی رو به جلو داشتم و سعی کردم خط وسط را پیش بگیرم و تأکیدی بر سنتی یا مدرن بودن کار نداشتم. قرار نبود یک اثر چندصدایی را آهنگسازی کنیم. این در حالی است که باور عام بر این است که توانایی موسیقی در تک‌صدایی است. من در این اثر کاملاً چیزی نو و تازه را خلق کردم.

لطفی اضافه کرد: مسئله دیگر این است که برخلاف موسیقی ردیف دستگاهی وقتی شما به موسیقی مناطق نگاه می‌کنید این رویکرد چندصدایی را می‌بینید. در نتیجه نمی‌توانید مناطق خود را نادیده بگیرید و باید به آن رجوع کنید. به‌عنوان نکته نهایی باید بگویم که من یک رهبر ارکستر هستم تا یک آهنگساز و به همین خاطر سعی می‌کنم خلأهایی را که می‌بینم پر کنم.

آلبوم "آوای ایران (محلی‌ها)" ششم اردیبهشت در فرهنگسرای ارسباران با حضور عوامل اجرایی رونمایی شد. کنسرت این آلبوم 12 اردیبهشت‌ در تالار رودکی برگزار می‌شود.