سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین، داریوش نویدگویی مدیر کمیته فعالیت‌های علمی و فرهنگی سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در نشست خبری چهارمین روز این رویداد، اشاره‌ای به جایگاه فرهنگ در جامعه داشت و در ادامه گفت: جمعیتی که روز گذشته جمعه 6 اردیبهشت به نمایشگاه کتاب تهران وارد شد، برای من غیرقابل باور بود. در 31 دوره گذشته مسئولان فرهنگی تلاش کردند نمایشگاه را برگزار کنند و ما نیز امسال همه تلاش خود را انجام دادیم.

او افزود: امروز بحث اصلی، بحث کاغذ و زینک است و همه این‌ها مسائلی است که همه دست‌اندرکاران صنعت نشر به آن توجه کنند، در این میان امیدوارم مسئولان کشور کمک کنند تا دیگر مشکلی به اسم کاغذ نداشته باشیم.

نویدگویی همچنین درباره فعالیت‌های کمیته علمی و فرهنگی نمایشگاه کتاب تهران، گفت: معتقدم ویترین نمایشگاه کتاب تهران، کمیته علمی و فرهنگی است و در این کمیته هر روز و هر ساعت برنامه‌های خاصی مانند رونمایی از کتاب‌های تازه منتشر شده پیش‌بینی شده است. این جلسات با حضور نویسندگان و مترجمان آثار همچنین ناشران برگزار می‌شود و هدف اصلی ما از این کار معرفی کتاب‌های تازه منتشر شده به عموم مردم، همچنین دیدار عموم مردم با نویسندگان است.

مدیر کمیته علمی فرهنگی سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران همچنین به پیش‌بینی هفت سالن در کمیته اشاره کرد و اظهارداشت: این هفت سالن به نام شخصیت‌های بزرگ علمی و نشر کشور نام‌گذاری شده است و در ورودی هر تالار، مشخصات هر فرد برای معرفی بیشتر بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته شده است.

نویدگویی با بیان ایکه در سه روز نخست نمایشگاه کتاب بخش عمده برنامه‌های بخش بین‌الملل در این سالن، برگزار می‌شد، افزود: از سوی دیگر برنامه‌هایی که برای هر سالن انتخاب شده است بر اساس نام آن موضوعی خواهد بود.

او درباره اهداف برنامه‌های این کمیته نیز توضیح داد: هدف اصلی ما ایجاد انگیزه برای نویسندگان جوان، همچنین نویسندگانی است که در طول سال‌های مختلف فعالیت کرده‌اند تا به کار خود ادامه دهند.

نویدگویی همچنین درباره سالن کارنامه نشر، توضیح داد: این سالن شامل تازه‌های نشر سال 1397 است که برای آشنایی بهتر و بیشتر مردم با کتاب‌های تازه منتشر شده برگزار شده است.

او همچنین درباره بخش روستاهای دوستدار کتاب توضیح داد: در این بخش نیز روستاهایی که در سال 1397 برنامه‌های متنوع فرهنگی داشتند و به عنوان روستاهای دوستدار کتاب معرفی شده‌اند، حضور دارند. همچنین بخش پایتخت کتاب نیز یکی دیگر از این برنامه‌ها است که امسال میزبان استان یزد هستیم.

نویدگویی درباره برگزاری جنگ‌ها و برنامه‌های شاد فرهنگی، یادآور شد: جنگ‌های آموزشی و فرهنگی با هدف تشویق و ترغیب مردم به کتاب و کتابخوانی با حضور پرشور مردم در ایام نمایشگاه برگزار می‌شود.

 سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 14 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی(ره) برپاست.