به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط‌عمومی "هفته بزرگداشت تئاتر" با حضور اصغر همت عضو هیئت‌مدیره خانه‌تئاتر، شهرام گیل‌آبادی مدیر‌عامل خانه تئاتر، محمودرضا رحیمی دبیر شانزدهمین دوره "هفته بزرگداشت تئاتر"، مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، هادی مظفری مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی، مهدی قلعه و بهزاد مرتضوی بازرس هیئت مدیره و مدیر روابط‌عمومی خانه تئاتر، جمع کثیری از هنرمندان و اصحاب رسانه نمایشگاه های عکس، طراحی صحنه، پوستر و طراحی لباس "هفته بزرگداشت تئاتر" در گالری‌های بهار، نامی، تابستان خانه هنرمندان و لابی خانه تئاتر برگزار شد.

در این مراسم شهرام گیل آبادی به طراحان گرافیک به مناسبت هفته گرافیک و تقارن آن با "هفته بزرگ‌داشت تئاتر" تبریک گفت و از حضار درخواست کرد تا از نمایشگاه‌ها دیدن کنند.

سپس در آیین افتتاح گالری طراحی و ماکت‌صحنه‌تئاتر، فریبرز قربان‌زاده عضو هیئت مدیره انجمن طراحی صحنه گفت: در این گالری بخشی از روند طراحی و اجرای صحنه تئاتر را در قالب اسکیس و ماکت می‌بینید، در واقع این گالری حاصل یک سلسله کار علمی است، آثار این گالری طی جلساتی در انجمن برگزیده شده‌اند اما به علت اینکه فضای گالری امسال کوچک بود تعدادی از کارها را به‌ناچارحذف کرده ایم و با این همه تلاش بر این بوده تا کیفیت نمایشگاه را به قوت خود حفظ کنیم.

پس از آن ابراهیم حسینی عضو هیئت مدیره انجمن عکس تئاتر در مراسم بازگشایی نمایشگاه این انجمن توضیحاتی در خصوص گروه و نحوه انتخاب آثار این نمایشگاه داد: این دوازدهمین نمایشگاه انجمن عکاسان خانه تئاتر است؛ آثار حاضر در این نمایشگاه عکس های خلق شده در سال 97 است و به جز آن برخی عکس های پشت صحنه و عکس های قدیمی نیز در این نمایشگاه به نمایش در آمده‌است، یکی از دغدغه‌های اعضای انجمن کیفیت چاپ آثار بود که در همین راستا بر روی عکس‌ها اصلاح رنگ صورت گرفته‌است. همچنین باید اضافه کنم که گروه انتخاب عکس‌ها از هفت عکاس جوان و پیشکسوت ترکیب شده‌اند.

در ادامه و در آیین افتتاح آثار  انجمن پوستر تئاتر، آرش تنهایی عضو هیئت مدیره این انجمن در گالری تابستان گفت: این نمایشگاه ماحصل آثار طراحان پوستر است؛ از قباد شیوا تا طراحان جوان. پنجاه و شش طراح پوستر حرفه‌ای تئاتر در خانه تئاتر فعالیت تخصصی انجام می‌دهند و این نمایشگاه دومین نمایشگاه پوستر است که امیدواریم نقش به‌سزایی را برای اعتلای پوستر تئاتر ایفا کند. در خصوص اکرام پیشکسوتان نیز باید بگویم که امسال نشان افتخار و مدالیوم انجمن طراحان پوستر را به قباد شیوا اهدا خواهیم کرد.

در پایان حاضران برای افتتاح نمایشگاه طراحی صحنه به عمارت تئاتر رفته و هنرمندان در خصوص نحوه ساخت و شیوه های اجرایی خود توضیحاتی را ارائه دادند.

این نمایشگاه‌ها عصر دیروز آغاز به کار کرده و از امروز، شنبه هفتم اردیبهشت ماه به مدت یک هفته پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

شانزدهمین دوره "هفته بزرگ‌داشت تئاتر"، به دبیری محمودرضا رحیمی و با حمایت مالی بانک گردشگری از هفتم تا پانزدهم اردیبهشت ماه سال جاری برپا خواهد شد.