به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ایوب دهقانکار در  سومین روز برگزاری نمایشگاه به ارائه آمار و گزارشی از جزییات دو روز نخست نمایشگاه پرداخت و گفت: طبق آخرین گزارش تا پایان روز دوم نمایشگاه کل مبلغ فروش باالغ بر 130 میلیارد ریال بوده است، که این میزان نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل -119 میلیارد ریال – 10 درصد افزایش داشته است.

او میزان تراکنش‌های مالی دو روز نخست نمایشگاه را بالغ بر 250 هزار تراکنش اعلام کرد و افزود: این آمار تنها شامل خرید و فروش‌های کارتی می‌شود و فعلا اطلاعاتی در مورد مبالغ نقدی در دست نیست. همچنین میزان تراکنش‌ها افزایش 5 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته دارد.

دهقانکار درباره جزییات این تراکنش‌ها توضیح داد: تاکنون 25 هزار تراکنش نیز با استفاده از کارت‌های ملی هوشمند انجام شده که رقم قابل‌ توجهی به‌شمار می‌رود و این نخستین حضور جدی کارت‌های ملی هوشمند در این سطح  است. همچنین نزدیک به یک هزار تراکنش نیز از طریق NFC  انجام شده است.

سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران قطعی برق و اختلالات اینترنتی در ساعات پیک فروش را یکی از مشکلات پیش آمده طی این مدت عنوان کرد و گفت: خوش‌بختانه امروز گزارشی مبنی بر اختلال در دستگاه‌های پوز اعلام نشد است.

دهقانکار درباره تخلفات صورت گرفته در نمایشگاه اظهارداشت: فردا نخستین جلسه ارزیابی تخلفات صورت می‌گیرد و به موارد لازم در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت.

سخنگوی نمایشگاه کتاب دررابطه با بروز مشکل در سامانه فروش متمرکز ناشران خارجی گفت: این سامانه قبل از استقرار در نمایشگاه کتاب مورد آزمون قرار گرفته است و شکل خاصی در این زمینه به وجود نیامده، گرچه طبیعی است که در سطح بالا مشکلات فنی و تکنیکی رخ دهد.

او از دریافت 11 هزار پیامک از سوی ناشران، مردم و حتی مسئولین در رابطه با درخواست رسیدگی به برخی مشکلات و همچنین ارائه پیشنهادات برای اعمال در سال‌های آینده خبر داد.

دهقانکار درباره این که برخی غرفه‌ها به صورت تجمیعی در نمایشگاه مستقر شده‌اند نیز گفت: ما میهمان شهرداری منطقه 7 و مصلی امام خمینی(ره) هستیم و لازم است تا در چیدمان غرفه‌ها به فضای مصلی توجه کنیم.

او همچنین دلیل بسته شدن پارکینگ بهشتی را توصیه پلیس راهور تهران  اعلام کرد و ابراز امیدواری کرد شعار "بازدید ازنمایشگاه بدون خودرو" بین مردم و مسئولین پیش از قبل مورد توجه قرار بگیرد.

 

۱۱۳ هزار تراکنش خرید تا ظهر دومین روز نمایشگاه کتاب

مشاور اجرایی نمایشگاه‌های کتاب بانک شهر از انجام ۱۱۳ هزار تراکنش خرید تا ظهر دومین روز نمایشگاه خبر داد.

مهدی اکرمی مشاور اجرایی نمایشگاه‌های کتاب بانک شهر، گفت: ۱۱۳ هزار تراکنش خرید تا ظهر دومین روز نمایشگاه توسط دستگاه‌های کارتخوان در نمایشگاه ثبت شده است.

او افزود: تا ظهر امروز ۶۰ هزار بن کارت ثبت نامی هم از طریق باجه مرکزی و سایر باجه‌های مستقر در نمایشگاه صادر و تحویل دانشجویان و اهالی قلم شده است.

سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ساعت ۱۰ صبح تا چهاردهم اردیبهشت ماه پذیرای بازدیدکنندگان است.