پیمان یزدانیان در گفتگو با هنرآنلاین با اعلام انتشار جدیدترین ساخته‌های خود در قالب یک آلبوم گفت: آلبوم «از انعکاس شهرها» به آهنگسازی من توسط انتشارات هرمس منتشر می‌شود.

این آهنگساز موسیقی فیلم در ادامه گفت: قطعات موجود در این آلبوم از سری آهنگهای ضبط شده و ضبط نشده من است که در قالب یک مجموعه منتشر می‌شود. هماهنگی‌های لازم برای انتشار ان با نشر هرمس انجام شده است. این آلبوم مجموعه موسیقی چهار فیلم است که آهنگسازی آنها را من به عهده داشته‌ام و عموما در خارج از ایران به اکران در آمده‌اند.

وی در ادامه افزود: علاوه بر اینکه مشغول تولید و انتشار این آلبوم هستم، یک سری کارهای شخصی را آهنگسازی می‌کنم. چون فارغ از اینکه آلبوم هایم منتشر می‌شوند، دغدغه من به عنوان یک آهنگساز صرفا تولید نیست، بلکه ساختن مهم‌ترین دغدغه من است.

یزدانیان تاکید کرد: آلبوم‌هایی که تا کنون از من منتشر شده‌اند تمام قطعات ساخته شده من نیستند و فقط یک سوم آهنگهایی باشد که من ساخته‌ام؛به همین دلیل برای انتشار آلبوم سعی می‌کنم قطعات ساخته شده را انتخاب و گلچین کنم.

وی درباره فعالیت‌های دیگر خود گفت:ساخت موسیقی دو فیلم سینمایی اخیرا به من پیشنهاد شده که ترجیح دادم فعلا آنها را نپذیرم. چرا که بر این باورم سالی دو-سه فیلم را آهنگسازی کنم. بیشتر از این تعداد مرا به ورطه تکرار می‌برد.

این آهنگساز درباره ملاک انتخاب فیلم‌هایی که ساخت موسیقی آنها را می‌پذیرد،گفت: ملاک خاصی مدنظرم نیست فقط باید با فیلم و کارگردان ارتباط برقرار کنم. ولی متاسفانه گاهی نمی‌‍توان ارتباط اقتصادی برقرار کرد و به همین دلیل همکاری صورت نمی‌گیرد. اگر با بودجه‌ای که برای فیلم تصویب شده، بتوانیم همکاری کنیم حتما این کار را می‌کنم.

وی با تاکید بر اینکه این روزها موسیقی سینته سایزر و حتی انتخابی از دیگر موسیقی‌های رایج در سینما و تلویزیون باب شده، گفت: من ارتباطی با موسیقی سینته سایزر برقرار نمی‌کنم. چون دوست ندارم سطح کیفی کارهایم پایین بیاید. بلکه به آثاری فکر می کنم که اگر 10 سال دیگر به عنوان نمونه کار آنها را گوش می‌کنم از آنها فرار نکنم. من بر روی تمام آهنگ‌هایی که ساخته‌ام مایه احساسی گذاشته‌ام تا در آینده چنین اتفاقی برایم نیافتد.

آهنگساز فیلم "شبهای روشن" در ادامه خاطر نشان کرد: اختلاف نظر با کارگردان و همچنین عدم برقراری ارتباط با یک فیلم از دیگر دلایلی است که ساخت موسیقی آن را نمی‌پذیرم. در فیلم "خرس" به کارگردانی خسرو معصومی ارتباط خوب من با کارگردان و نیز با فیلم و موضوعی که داشت موجب شد تا بتوانم ساخت آن را به خوبی انجام دهم.

وی در پایان از برنامه‌های امسال خود گفت: امسال هنوز فیلمی که بتواند توجهم را جلب کند پیشنهاد نشده است هرچند تاکیدم بر کار کردن روی آثار خودم است و قصد دارم موسیقی‌های دلی و شخصی خود را به صورت آلبوم جمع آوری و منتشر کنم.

پایان پیام/43