سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین، مهدی بوشهریان مدیر نشر ستاک، درباره فعالیت‌های این انتشارات به هنرآنلاین گفت: در پنج دسته تخصصی حوزه ادبیات به چاپ کتاب اهتمام داریم. کتاب‌های "نارون" که دربرگیرنده رمان‌های خارجی است، کتاب‌های "بلوط" مختص داستان‌های ایرانی، کتاب‌های "تاک" ویژه شعر، کتاب‌های "افرا" در حوزه روایت و مستند و کتاب‌های "راش" که به هنر و سینما اختصاص دارد.

او با بیان این که طی دو سال آغاز به کار نشر ستاک بیش از 60 عنوان کتاب منتشر کرده‌ایم، افزود: سعی داریم گزیده جلو برویم و کتاب‌هایی که کسب عنوان کردند را ترجمه و معرفی کنیم و غالبا کپی رایت‌ها را گرفته‌ایم. در حوزه ایرانی نیز سعی داریم از نویسندگان جوان و کار اولی حمایت داشته باشیم.

به گفته بوشهریان، نشر ستاک با 23 عنوان کتاب جدید در دوره سی‌ودوم نمایشگاه حضور دارد که 12 اثر آن ویژه این رویداد انتشار یافته است.

او از ترجمه و انتشار کتاب "تحصیلکرده" نوشته تارا وستور در بخش "روایت مستند" گفت و توضیح داد: این کتاب پرفروش سال 2018 توسط رعنا موقعی به فارسی برگردانده شده. تارا وستور تاریخ‌نگار و نویسنده است او پس از نگارش این کتاب به شهرت رسید و در "تحصیلکرده" سرگذشت خود را از کودکی تا حدود سی سالگی نوشته است. وستور در آیداهوی آمریکا به دنیا آمده و پدرش یک مذهبی افراطی بود و در عین حال از اختلال دو قطبی رنج می‌برد؛ بیماری و باورهای مذهبی خاص او باعث شد که نسبت به حکومت آمریکا، پلیس فدرال، خدمات درمانی و مدارس دولتی بدگمان شود. در نتیجه تارا و برخی از براداران و خواهرش به مدرسه نرفتند، شناسنامه نداشتند و از خدمات درمانی استفاده نمی‌کردند. وستور شرح این محرومیت‌ها را در این کتاب بازگو کرده است. در حال حاضر سرگذشت تارا وستور به سی زبان دنیا ترجمه شده است.

بوشهریان اشاره‌ای به کتاب "جام باقی" اثر امیرحسین مدرس داشت و ادامه داد: این اثر پژوهشی که در این دوره نمایشگاه عرضه شده اواسط سال گذشته منتشر و در مدت کوتاهی به چاپ دوم رسید. مدرس طی 13 سال تمام غزلیات فارسی را با نگاه دیگری بررسی کرده و به دلیل نگارش این اثر دکترای افتخاری گرفته است. او تمام غزلیات کهن را از مولانا و سعدی تا معاصران مورد تحقیق قرار داده و با تشریح برنامه سفر امام حسین (ع) از مکه به سوی کربلا و در ادامه سفر کاروان اهل بیت(ع) از کربلا به شام و مدینه، ابیاتی از غزل‌های فارسی در طول اعصار و قرون را که مناسب شرح حال هر یک از حاضران در این رویداد بوده است را در این کتاب گردآوری کرده است.

سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار "خواندن توانستن است" تا 14 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی(ره) میزبان دوستداران کتاب است.