به گزارش هنرآنلاین، سالانه انجمن نقاشان ایران که در قالب رویداد "شهروند؛ نقاش" روز 6 اردیبهشت و از ساعت 10 صبح در ورودی پل طبیعت از سمت پارک آب و آتش برگزار می‌شود، پذیرای عموم علاقمندان و هنرمندان نقاش خواهد بود.

این رویداد که توسط انجمن نقاشان ایران و با حمایت اداره کل هنرهای تجسمی و مرکز فرهنگی و گردشگری تپه‌های عباس‌آباد برگزار می‌شود، امسال با رویکرد "پرتره نگاری" از شهروندان برگزار می‌شود و نردیک به 60 هنرمند مدعو و قریب به 200 هنرمند نقاش در این روز در این مکان به پرتره‌نگاری از شهروندان مشغول خواهند شد.

تکنیک نقاشان حاضر در این رویداد آزاد اعلام شده است و آثار با رنگ روغن و اکریلیک خلق می‌شوند و قطع آثار نیز حداکثر 70 سانتی متر خواهد بود.

در رویداد "شهروند؛ نقاش" دو نسل از هنرمندان شناخته شده در حوزه پرتره‌نگاری در کنار یکدیگر حضور دارند و از میان هنرمندان حاضر می‌توان به احمد وکیلی، داریوش حسینی، حسین سهرابی، علی ذاکری، حسین ماهر، جمشید حقیقت‌شناس، علی ندایی، علی بیگی پرست، رضا بهاروند، مجید فتحی‌زاده، هادی عرب نرمی، جلال متولی، علی حسن یکتایی، رسول اکبرپور، فرامرز خانی، مینا بحرینی، محمدرضا فیروزه‌ای، حسن شیراحمدی، مرتضی خسروی، علی ممجد، عادل یونسی، قادر منصوری، فرسام سنگینی اشاره کرد.

بنا به گفته امیر راد رئیس انجمن هنرمندان نقاش ایران، ایده کلی این رویداد بر اساس معرفی هنر نقاشی برای عموم مردم و ایجاد پل ارتباطی میان مردم و نقاشی شکل گرفته است.