به گزارش هنرآنلاین، محمدرضا اصلانی (شاعر، سینماگر و هنرپژوه)با حضور در نشست نمایشگاه انفرادی نقاشى فرزاد امینی با عنوان "کتاب مصائب برادرم" و سخنرانی با عنوان"اکسپرسیونیسم؛ نور سیاه مدرنیته" درباره این آثار گفت: در کارهای این نمایشگاه حس قدرت و بروز احساسى از شجاعت در مواجهه با روحِ رنج ، نمایان است و به نظرم اکسپرسیونیسم وحشى و جسور این آثار کم نظیر است. 

امینی لیسانس ادبیات نمایشی، فوق لیسانس فلسفه و دانشجوی دکترای فلسفه است و پیش از این سابقه کارگردانی نمایش‌هایی چون "هیپولیت" و "ترس و لرز" را در کارنامه خود دارد.

محمدرضا اصلانی با حضور در نشستی که به همین مناسبت در گالری آس برگزار شد، اکسپرسیونیسم را "شدتِ وضوح انسان" توصیف کرد و گفت:اکسپرسیونیسم مرکزیت یافتنِ مفهوم"انسان" در تمامِ موضوعات است. در اکسپرسیونیسم ، ذات انسان معناى اصلِ وجودى میشود و کارهاى فرزاد امینى این مضامین را در درون خودش هم عیان و هم مستتر دارد. در کارهاى او گویى انسان هر چه محدوده است را میخواهد بدرد و البته این میل با بروز رنج و درد خود را اکسپرسیو میکند. با اکسپرسیونیسم، انسان خواهانِ رهایى از هر امر سرکوب کننده است، حتى محاط بودن طبیعت را هم نمى‌پذیرد و می‌خواهد از جهان طبیعت هم بیرون بزند مانند آنچه در آثار "ارنست کیرشنر" می‌بینیم. خطوط و رنگها و انرژى وحشىِ آنها در کارهاى فرزاد امینى چنین میلى را بیان می‌کند. کارهاى او اصلاً فروخورده و درخودفرورفته و واداده نیست. چیزى که متاسفانه در فضاى هنرى جارى است همین وادادگى و فروخوردگى است.

این نمایشگاه تا سوم اردیبهشت ماه ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند جهت بازدید به شریعتى، بالاتر از پل رومى، جنب بانک پارسیان، شماره ١٨٣١، گالرى آس مراجعه کنند.