سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین، علی خدایی نویسنده، درباره این اثر به هنرآنلاین توضیح داد: کتاب "آدم‌های چهارباغ و ماجراهای عادله دواچی در هتل جهان" حاوی حدود 44 قسمت داستان‌های کوتاه و پیوسته‌ای است که چند شخصیت اصلی دارد.

او افزود: داستان‌های این کتاب به صورت سریالی طی 45 هفته، در سال‌های 96- 97 در روزنامه‌های اعتماد و شرق منتشر شدند.

به گفته خدایی، داستان‌های کتاب "آدم‌های چهارباغ و ماجراهای عادله دواچی در هتل جهان" مجموعه یکسری وقایع است که در هتل جهان نخستین و قدیمی‌ترین هتل اصفهان اتفاق می‌افتد و آدم‌های چهارباغ در آن نقش دارند.

خدایی درباره علت پرداختن به بناهای تاریخی اصفهان در این داستان‌ها، اظهارداشت: شهردار اصفهان از من خواست درباره خیابان چهارباغ و بناهای آن که هتل جهان یکی از آن‌هاست و برای تاریخ‌دار شدن افرادی که در چهارباغ زندگی کردند، خاطره‌سازی کنم. من نیز تصمیم گرفتم با نوشتن داستان به شهرم خدمت کرده و به عنوان شهروند به وظایفم عمل کنم.

او افزود: کتاب "آدم‌های چهارباغ و ماجراهای عادله دواچی در هتل جهان" توسط نشر چشمه منتشر خواهد شد.

علی خدایی در سال 1337 در تهران متولد شد و سال‌هاست در اصفهان سکونت دارد. "از میان شیشه، از میان مه"، "تمام زمستان مرا گرم کن"، "کتاب آذر" و "نزدیک داستان" از آثار منتشر شده این نویسنده محسوب می‌شوند.

دومین مجموعه داستان علی خدایی با عنوان "تمام زمستان مرا گرم کن" در سال 1380 برنده جایزه هوشنگ گلشیری شده است و در جایزه منتقدان و نویسندگان مطبوعاتی عنوان "بهترین مجموعه داستان دهه 80" را به دست آورده است.