سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "نه نه نه" به نویسندگی و کارگردانی امیرعباس رنجبر از 29 فروردینماه ساعت 18 در سالن شماره یک خانه نمایش مهرگان روی صحنه است و بازیگران این اثر نمایشی شیرین عطااللهی، فائزه محمدنجار، ناهید عساکره، راحله امیری، میترا مسائلی، نگین وکیلی، مرضیه محمدپناه، سپیده ساعدی، زهرا فدوی صامتی و رضا افشار هستند.

امیرعباس رنجبر نویسنده و کارگردان نمایش "نه نه نه" در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین با اشاره به این که هنرمندان باید نسبت به اتفاقات جامعه خود و جهان هستی واکنش نشان دهند، گفت: هنر ذاتاً تعریف‌پذیر نیست و تمام قراردادهای تعریف شده در حوزه هنر شاید در زمان و مکان دیگری شکسته شود. توجه به تاریخ هنر این نکته مهم را اثبات می‌کند، اما دو نکته مهم وجود دارد؛ اول اینکه انسان ذاتاً کمال‌گرا و زیباپسند است و دوم اینکه ذات بشر از ابتدای خلقت تاکنون تغییر نیافته است. پس هنرمند مفهومی ذاتی و درونی را با زبان هنری خود بیان می‌کند.

 این نویسنده افزود: تئاتر باید دغدغه بیشتری نسبت به بقیه هنرها داشته باشد چراکه نمایش با روح و روان انسان از ابتدای آفرینش عجین شده و ارتباط مستقیم و بلافصل با ذات بشریت برقرار می‌کند. وقتی یک نمایشنامه‌نویس یا کارگردان به مسائل پیرامون جامعه‌ خود نگاه می‌کند و یک اتفاق روز را به درون خود هدایت می‌کند یعنی به ذات بشریت وارد شده و این‌گونه می‌شود که آن نمایش در تاریخ دنیا ماندگار می‌شود.

او موضوع نمایش "نه نه نه" را کودک همسری دانست و اظهار داشت: ازدواج اجباری کودکان یک موضوع جهانی است. من در این نمایش تمام تلاش خود را کرده‌ام تا واقعیاتی را نشان دهم، بلکه تاثیرگذار باشیم. طرح مسئله و تلنگر شاید بخشی از وظیفه ما هنرمندان باشد اما بررسی کارشناسی و ارائه راهکار وظیفه یک هنرمند نیست. ما وارد موضوع شده‌ایم که یک طرف دختران خردسالی قرار دارند که هیچ پناهگاهی نداشته و رسانه‌ای نیست که فریادشان را به جایی برساند و در طرف دیگر نگاه‌های حقوقی و قوانین ثبت نشده وجود دارد.

 رنجبر با تاکید بر اینکه شرایط این روزهای حوزه تئاتر اصلا خوب نیست، خواستار حمایت بیشتر دولت و مجلس از هنرمندان عرصه تئاتر شد.

در خلاصه داستان نمایش "نه نه نه" آمده است: در زمان و مکانی که معلوم نیست در کجای این کهکشان قرار دارد، در قبیله من و در خانواده من تمام دختران باید در سن نه سالگی ازدواج کنند. تمام این دختران فقط یک طفل به دنیا می‌آورند و آنهم دختر است، سپس نازا می‌شوند. هیچ‌کس هم دلیل‌اش را نمی‌داند، می‌گویند ما را طلسم کرده‌اند. طلسمی سیاه که امشب...

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: دستیار کارگردان: فائزه محمدنجار، طراح حرکات فرم: میترا مسائلی، بازیگردان: قاسم روشنایی، مدیر صحنه: علی عبدی، مدیر تولید: ابوالفضل رنجبر، منشی صحنه: آلا بلدی، طراح لباس: فریبا محبتی، دستیار لباس: پریسا علیپور، طراح و اجرای نور و تیزر: مجید عابری، طراح گریم: فاطمه رستگار، اجرای گریم خانم ها: الناز اکبرزاده و نوشین کرابی، طراح صحنه: فریدون محبتی، طراح گرافیک: سینا افشار و عکاس: پروانه لشگری، روابط عمومی و رسانه و تبلیغات مجازی: گروه هنری و روابط عمومی چوکا و مونا گلپایگانی.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.