سرویس استان‌های هنرآنلاین: حیدر اسکندرپور، شهردار شیراز به همراه صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، مهران تقوی، معاون مدیرکل تحول اداری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و غلامرضا یوسفی‌نژاد، معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از پروژه ملی تالار مرکزی شیراز و انبار غله شیراز بازدید کردند.

در جریان این بازدید صابر سهرابی گفت: با هماهنگی‌هایی صورت گرفته در این بازدید، شهرداری جهت ساخت تالار مرکزی شیراز، اعلام آمادگی کرد.

سهرابی ادامه داد: از سال ١٣٩٣ عملیات اجرایی پروژه تالار مرکزی شیراز در زمینی به متراژ  ١٨٠٠٠ مترمربع و با زیربنای ١٤٤٠٠ متر آغاز شده که تاکنون ٢٥ درصد پیشرفت در ساخت و ساز آن وجود داشت، اما به دلیل کمبود بودجه مالی فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، هنوز به اتمام نرسیده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: جهت تکمیل این مجتمع که شامل سالن‌های تخصصی نمایش و موسیقی، فضاهای نمایشگاهی و کتابخانه‌ای تخصصی، رستوران و پلاتوهای تمرین است به حدود ٧٠ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس اضافه کرد: با توجه به اعتبارات عمرانی دولتی، امکان تکمیل و بهره‌برداری از پروژه توسط دولت نیست و لذا می‌بایست به بخش خصوصی واگذار یا به صورت مشارکتی ساخته شود.

وی خاطر نشان کرد: شیراز مهد تمدن ایران زمین است و همین امر اهمیت و لزوم زیرساخت‌های فرهنگی و هنری همچون پروژه تالار مرکزی را بیشتر می‌کند و به همین دلیل بنا داریم تا در واگذاری و مشارکت با شهرداری شیراز جهت ساخت و بهره‌برداری این تالار، کارهای لازم را هر چه سریع‌تر انجام دهیم.

الهه بهرامی