به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید مجتبی حسینی، معاون امور هنری، هادی مظفری، مدیرکل هنرهای تجسمی و محمد اله یاری فومنی، مدیرکل دفتر آموزش و توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری در سفر به استان خراسان جنوبی از مجموعه های هنری بیرجند دیدن کردند.

معاون امور هنری در بازدید از مراکز هنری بیرجند گفت: مایه خوشحالی است که در استان خراسان جنوبی جوانان باانگیزه و فعال در هنر پرورش یافته اند و این امر بر ضرورت ایجاد زمینه و فضا برای فعالیت هنرمندان در استان تاکید می کند.

حسینی در ادامه گفت: بی تردید آمایش سرزمینی هنر می تواند تصویر دقیقی از ظرفیت ها، امکانات و نیازهای هنری  استان ها فراهم کند تا بر اساس آن از ظرفیت های هنری استفاده جامع تر و بهتری شود. طرح آمایش سرزمینی هنر در معاونت امور هنری در حال انجام است تا با نگاه ملی و مبتنی بر اطلاعات دقیق و جامع از ظرفیت ها و ضرورت ها، روند فعالیت های هنری تداوم یابد.

معاون هنری از موسسه فرهنگی، هنری عرفان بیرجند که در زمینه آموزش هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی و موسیقی و برگزاری و اجرای برنامه های هنری فعالیت می کند، دیدن کرد.