سرویس مد و لباس هنرآنلاین: مجتبی حیدری مدیر امور استان‌های کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور درباره رویدادهای استانی حوزه مد و لباس از ابتدای سال 98 به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: در ادامه سایر جشنواره‌های استانی مد و لباس، بالغ‌بر شش استان در ماه‌های نخست سال جاری، اقدام به برگزاری جشنواره‌ خواهند کرد که از این میان، طی روزهای پیش رو، شاهد برپایی دو جشنواره استانی مد و لباس مازندران و بوشهر خواهیم بود.

حیدری با اشاره به توجه این رویدادها به‌تمامی رسته‌های پوشاک اذعان داشت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های جشنواره استانی، نمایش هنر طراحی و دوخت فعالان این عرصه در زمینه‌های لباس کودک و نوجوان، لباس اجتماع بانوان و لباس اجتماع آقایان است که هرکدام در نوع خود می‌تواند زمینه لازم برای استعدادیابی را فراهم کرده و این در حالی است که روزبه‌روز شاهد رشد جمعیت دانشجوی رشته‌های طراحی پارچه و لباس در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی سراسر کشور هستیم.

مدیر امور استان‌های کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور ادامه داد: یکی از مهم‌ترین رویدادهای شش ماهه نخست در سال‌های اخیر، برگزاری جشنواره منطقه‌ای خلیج‌فارس با حضور فعالان مد و لباس استان‌های هرمزگان، بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کرمان و فارس از هفتم اردیبهشت‌ماه است.

او دراین‌باره توضیح داد: هدف این جشنواره طی ادوار برگزاری، تشویق دانش‌آموختگان طراحی لباس به خلق ایده‌های جذاب و جدید با بهره‌گیری از سنت‌های پوششی منطقه است. همچنین شناسایی و معرفی استعدادهای نو در حوزه طراحی، دوخت و تزئین لباس و ایجاد فرصت اشتغال از دیگر هدف‌های برگزاری این جشنواره منطقه‌ای است.   

حیدری به دیگر جشنواره‌های استانی مد و لباس در شش ماهه نخست سال 98 اشاره کرد و گفت:  جشنواره استانی سیستان و بلوچستان در روزهای پایانی اردیبهشت‌ماه برپا می‌شود و استان‌های فارس و کردستان نیز در روزهای آغازین فصل تابستان به میزبانی آثار هنرمندان حوزه مد و لباس خواهند رفت.

مدیر امور استان‌های کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در ادامه به برپایی نخستین جشنواره طراحی پارچه یزد اشاره کرد و گفت: این استان دارای ظرفیت‌های بسیاری در زمینه طراحی پارچه‌های اصیل و برآمده از سنت‌های ایرانی بوده و امید است این جشنواره در نخستین گام برگزاری بتواند دستاوردهای ارزشمندی را به صنعت نساجی معرفی کند.

حیدری در خاتمه بر لزوم تشکیل انجمن‌های تخصصی استانی مد و لباس تأکید و تصریح کرد: امیدوارم در این بخش با تخصیص اعتبارات مناسب بتوانیم به شکلی درخور توجه در مسیر تمرکززدایی فعالیت‌های این عرصه فرهنگی، هنری و اقتصادی گام برداشته و شاهد پیشرفت هرچه بیشتر هنر صنعت مد و لباس در کشور باشیم.