سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "بی‌صدایی" به نویسندگی امیر شریفی و آزاده شاهمیری و طراحی و کارگردانی آزاده شاهمیری از 20 فروردین‌ماه ساعت 20 در سالن سایه مجموعه تئاترشهر روی صحنه است و بازیگران آن  شادی کرم‌رودی و آزاده شاهمیری هستند.

نمایش "بی‌صدایی" پیش از این در اردیبهشت 96 در فستیوال هنر بروکسل بلژیک، مردادماه 96 در بخش اصلی فستیوال تئاتر ادینبورو اسکاتلند، شهریور 96 در فستیوال تئاتر اشپکتکل زوریخ، بهمن 96 در فستیوال تئاتر کرالا هند و فروردین 97 در تئاتر اوزین ژنو اجرا شده است و همچنین این اثر نمایشی خردادماه 98 در  فستیوال تئاتر فست وُخن وین به صحنه خواهد رفت.

آزاده شاهمیری در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره داستان نمایش "بی‌صدایی" گفت: در بهار 1441 یعنی 50 سال آینده، نوا شخصیت دختر نمایش در گفت‌وگو با مادرش که در کماست گذشته‌ای را که درست به خاطر نمی‌آید را از طریق تصاویر باقی مانده بازسازی می‌کند.

او ضمن اشاره به اینکه این نمایش داستان واضح و مشخصی دارد، عنوان کرد: نمایش "بی‌صدایی" به اینکه چگونه ذهن انسان‌ها خاطرات را می‌سازد و واقعیت چگونه به وسیله مستندات گذشته شکل می‌گیرد، می‌پردازد.

این نویسنده و کارگردان جوان درباره سبک و فضای اجرایی این اثر اظهار کرد: فضا و طراحی‌های این نمایش بسیار مینی‌مال است. سعی کرده‌ایم در کمترین حد ممکن از هر عنصر بصری استفاده کرده و در ساده‌ترین شکل ممکن ارائه شود. بیشترین بار نمایش بر روی ویدوئوهاست البته ویدئوها فیلم‌های کوتاهی است که برای کار و در مسیر نمایش ساخته شده و کاربردی است و جنبه تزئینی ندارد.

شاهمیری درباره طراحی صحنه نمایش "بی‌صدایی" گفت: در صحنه از آنچه ضرورت داشته تا گفته شود و تماشاگر ببیند استفاده شده است و طراحی صحنه، شیوه بازیگری، کارگردانی و عناصر بصری شکلی ماکسیمالیستی ندارد.

او درباره موسیقی این اثر تصریح کرد: آهنگساز این نمایش ادیب قربانی از آهنگسازان مستعد جوان است که از سال 95 همزمان با شروع تمرینات با ما همکاری داشته است. موسیقی جنبه تزئینی ندارد و عنصری است کاربردی در اجرا، منبعش مشخص است و در اجرا تعریف می‌شود.

آزاده شاهمیری در پایان صحبت‌هایش گفت: طرح این نمایشی را زمستان 95 بنا به درخواست فستیوال هنر بروکسل بلژیک به این جشنواره ارسال کردیم و پس از پذیرفته شدن، نمایش تکمیل شد و سپس به تهیه‌کنندگی فستیوال هنر بروکسل و فستیوال تئاتر اشتپکتل زوریخ در سه جشنواره دیگر اجرا شد و خرداد ماه 98 در  فستیوال تئاتر فست وُخن وین به صحنه خواهد آمد.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: تهیه‌کننده: فستیوال هنر بروکسل و فستیوال تئاتر اشپکتکل زوریخ، ویدیو: سهیل امیرشریفی، بازیگران ویدیو: بهزاد دورانی، سجاد تابش، هدی حیدری و مریم رحیم وند، طراح نور: علی کوزه گر، طراح لباس: مرضیه سیدصالحی، آهنگساز: ادیب قربانی، طراح گرافیک: حمید حمیدی، صدا و تکنیک: روزبه کمالی، مدیر اجرا: مهدی چاکری، دستیار کارگردان و برنامه ریز: ملیکا شکری، دستیار صحنه: صبا عمادآبادی، عکاس: شاهین دانشفر، عکس پوستر: زروان روح بخشان، ساخت تیزر: استودیو پایان خوش، مدیر تبلیغات: امیر قالیچی، فیلمبرداران: نوید مهیمنیان و وحید الوندی فر، صدابردار: هادی معنوی پور، تدوین و اصلاح رنگ: محسن خیرآبادی، صداگذار: حسین قورچیان، دستیار کارگردان: مهدی چاکری، ترجمه فارسی به فرانسه و انگلیسی: معصومه لاهیجی و ترجمه فارسی به آلمانی: سیما جبارزادگان.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.